Στεφανίδης: «Τι οφείλουμε να προσέχουμε κατά την αγορά ενός οχήματος τρέιλερ»
Ο Δημήτρης Στεφανίδης, ενημέρωσε τους ακροατές του Yellow Radio 101,7 για την διαδικασία αγοράς και νομιμοποίησης ενός οχήματος τρέιλερ, για όσα χρειάζονται προκειμένου η αγορά του να γίνει ευκολότερη.
Για την αλλαγή της νομοθεσίας: Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η αλλαγή νομοθεσίας έχει πάρει πέντε αναβολές και η τελευταία αναβολή ήταν στις 22 Δεκεμβρίου, όπου μετά από επιστολή που είχα κάνει εγώ στο Υπουργείο μεταφορών, εξέδωσαν μία ανακοίνωση σχετικά με την αδειοδότηση ριμουλκόμενων οχημάτων, η οποία έλεγε ότι στο πλαίσιο αναβάθμισης του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου μεταφορών, εντάσσεται στην νέα σύγχρονη μηχανογραφική εφαρμογή και σύντομα θα υπάρχει άδεια επιχορήγησης πινακίδων και άδεια κυκλοφορίας οχημάτων κατηγορίας όμικρον, που σημαίνει ότι είναι τα τρέιλερ με και χωρίς φρένο, μικτού βάρους, μέχρι τρεισήμιση τόνους. Η απάντηση ήταν ότι η ημερομηνία εφαρμογής της απόφασης που είχε βγει για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας μετακινείται επ’ αόριστον, της οποίας η εφαρμογή κανονικά έπρεπε να είχε αρχίσει 18 Δεκεμβρίου του 2021. Αφού έπρεπε να ξεκινήσει, μετά από 4-5 μέρες έβγαλαν την ανακοίνωση ότι μετακινείται η ημερομηνία, αντί τουλάχιστον 2 εβδομάδες πιο πριν, για να πουν ότι δεν είναι έτοιμοι, οπότε δεν θα αρχίσει να ισχύει ο νόμος από τις 18/12, αλλά θα ισχύσει από την νέα χρονιά και βλέπουμε.
Αν δεν στείλουμε οι έμποροι μέιλ για να μας ειδοποιήσουν, δεν μας δίνει κανείς την παραμικρή σημασία. Σε οποιοδήποτε κλάδο, όχι μόνο στον δικό μας.
Η διαδικασία αγοράς ενός τρέιλερ: Ευτυχώς λύσαμε το θέμα με την ίσχυση της παλιάς νομοθεσίας γιατί όλα τα μηχανήματα λογικά, επειδή δεν είχαν ενημέρωση και καταλήξαμε εμείς να τους ενημερώνουμε μέχρι και τις 10 ή 15 Ιανουαρίου δεν βγάζαμε άδειες, γιατί ναι μεν την έβγαλε το Υπουργείο Μεταφορών αυτή την απόφαση, αλλά δεν είχε ενημέρωσει στα μηχανολογικά. Αυτά θα σου πουν ότι εφόσον ξεκινάει η απόφαση από τις 18/12 και δεν έχουμε ενημέρωση, δεν εκδίδουμε άδειες, ούτε με την παλιά νομοθεσία, ούτε με την καινούρια. Τους ενημερώσαμε εμείς και βγάζουν άδειες σύμφωνα με την παλιά νομοθεσία. Παίρνουμε μία Α4 σελίδα που γράφει Σημείωμα Ριμούλκισης κλπ. Αυτό θα ισχύει μέχρι να τελειώσει το μηχανογραφικό τους, έχουν προμηθευτεί τα μηχανολογικά με πινακίδες για τρέιλερ, δηλαδή όλες οι πινακίδες που θα ξεκινούν από Τ και θα σημαίνουν «τρέιλερ», δεν έχει τελειώσει η διαδικασία της μηχανογράφισης, αλλά ελπίζουμε μέχρι το καλοκαίρι, ότι θα είναι έτοιμα τα πράγματα. Όπως και να έχει, θα πρέπει όλοι όσοι είναι κάτοχοι ριμουλκούμενων οχημάτων, να πάρουν κάποια μέτρα έτσι ώστε να είναι έτοιμοι όταν θα ξεκινήσει αυτή η διαδικασία, να μπορούν σε χρονικό διάστημα δύο ετών που θα έχουν περιθώριο, να αλλάξουν τις άδειες ριμούλκισης που έχουν, τα σημειώματα έλξης, να τα κάνουν πράσινη άδεια και πινακίδα, σαν ανεξάρτητο όχημα δηλαδή. Αυτό για να γίνει όμως, θα πρέπει να περάσει από κάποια στάδια, μέχρι να καταφέρουν να πάρουν την άδεια και την πινακίδα. Σημαίνει ότι το τρέιλερ τους πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση, να είναι στις διαστάσεις που αναγράφεται στις άδειες τους με απόκλιση 10% πάνω κάτω, όπου εκεί θα πρέπει να πληρώσουν κάποιον μηχανολόγο να τους κάνει εκ νέου χαρτί με τις κανονικές διαστάσεις για να το προσκομίσουν στην υπηρεσία και να τους πληρώνουν το ανάλογο παράβολο και να βγάλουν την άδεια τους. Θα πρέπει, επίσης, όλοι αυτοί που έχουν τρέιλερ μεταφοράς λέμβου, το τελευταίο πράγμα που θα είναι στο τρέιλερ να είναι τα φώτα του τρέιλερ, που σημαίνει ότι κάτι άλλα θα πρέπει να αντικατασταθούν. Θα πρέπει να υπάρχει μπάρα φώτων αφαιρούμενη στο πίσω μέρος, να έχει τα φώτα όγκου και όλα όσα χρειάζεται όταν είναι πάνω από 750 κιλά το πραγματικό βάρος να υπάρχει τρέιλερ με επένδυση και φρένα, είτε μονοαξονικό, είτε διαξονικό. Πρέπει σιγά σιγά να ενημερωθεί ο κόσμος και να ξέρει τι πρόκειται να αντιμετωπίσει.