Hyundai: τεχνολογία κινητήρων CVVD
Aν νομίζετε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης – και μάλιστα οι ντίζελ – έχουν «τελειώσει» έχετε κάνει ένα μεγάλο λάθος. Δεν είναι μόνο η πρόβλεψη ότι θα είναι μαζί μας περίπου στο 95% των οχημάτων που θα κυκλοφορούν σε ολόκληρη την υφήλιο το 2030. Είναι και το γεγονός ότι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας επιμένουν να τους εξελίσσουν
Τη φορά αυτή είναι η Hyundai που «χτύπησε» ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στον έλεγχο της λειτουργίας των βαλβίδων των πετρελαιοκινητήρων της Smartstream, με την τεχνολογία CVVD (Continuously Variable Valve Duration – Συνεχώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας [σ.σ. ανοίγματος] Βαλβίδων) που βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα κατά 4%, επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου κατά 5% και μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 12%.
Πρόκειται για την πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο τεχνολογία που εφαρμόζεται στη μαζική παραγωγή – θα κάνει την πρώτη εμφάνιση της στον κινητήρα Smartstream G1.6 T-GDi -και η οποία είναι ικανή να μεταβάλλει όχι μόνο τη χρονική στιγμή του ανοίγματος των βαλβίδων, αλλά και του κλεισίματoς τους. Μπορεί δηλαδή να μεταβάλλει τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων, το χρόνο δηλαδή που αυτές μένουν ανοιχτές, σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης.
Η καινοτομία αυτή, η οποία θα εξοπλίζει τα μελλοντικά οχήματα της Hyundai, αποκαλύφθηκε στο Hyundai Motorstudio Goyang την Τετάρτη 3 Ιουλίου 2019 μαζί με τον Smartstream G1.6 T-GDi, τον πρώτο κινητήρα που διαθέτει την τεχνολογία CVVD. Το Hyundai Motorstudio Goyang αποτελεί το μεγαλύτερο θεματικό πάρκο αυτοκινήτων στην Κορέα και προσφέρει μια ιδιαίτερη εμπειρία στους επισκέπτες του που μεταξύ άλλων μαθαίνουν πώς κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα και πώς λειτουργούν.
Καινοτομία: Πλήρης έλεγχος Βαλβίδων
Οι μέχρι σήμερα γνωστές, «τυπικές» τεχνολογίες μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων ρυθμίζουν τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων (όπως στο Continuously Variable Valve Timing -CVVT) ή ελέγχουν τον όγκο αέρα που εισάγεται στους κυλίνδρους προσαρμόζοντας το βύθισμα (Continuously Variable Valve Lift – CVVL). Αυτές οι τεχνολογίες δεν μπορούσαν να ελέγξουν τη διάρκεια του ανοίγματος της βαλβίδας, καθώς ο χρονισμός του κλεισίματος των βαλβίδων εξαρτιόνταν από τον χρονισμό ανοίγματος. Η CVVD φέρνει την τεχνολογία σε μια νέα κατεύθυνση ρυθμίζοντας πόσο χρόνο μια βαλβίδα παραμένει ανοιχτή.
Όταν το όχημα διατηρεί σταθερή ταχύτητα και ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, η τεχνολογία CVVD ρυθμίζει τις βαλβίδες εισαγωγής να παραμένουν ανοικτές μέχρι τη μέση του χρόνου συμπίεσης και από αυτό το σημείο τις κρατάει κλειστές έως σχεδόν το τέλος του χρόνου συμπίεσης, βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου καθώς μειώνει τις αντιστάσεις που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της συμπίεσης. Από την άλλη πλευρά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές, δηλαδή το όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα ή επιταχύνει γρήγορα, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν στην αρχή του χρόνου συμπίεσης για να μεγιστοποιηθεί ο όγκος αέρα που χρησιμοποιείται κατά τη διαδικασία της καύσης βελτιώνοντας τη ροπή και την επιτάχυνση.
Smartstream G1.6 T-GDi Engine
Μαζί με τη νέα τεχνολογία CVVD παρουσιάστηκε και ο νέος κινητήρας Smartstream G1.6 T-GDi, ένας turbo τετρακύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας με ισχύ 180 ίππων και ροπή 265 Nm.
Ο νέος κινητήρας είναι ο πρώτος που εκτός από τη νέα τεχνολογία CVVD της Hyundai, διαθέτει το σύστημα “Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation” (LP EGR) για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Επιπλέον διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης (Thermal Management System) που θερμαίνει ή ψύχει ταχύτερα τον κινητήρα βελτιώνοντας καθώς και ένα ισχυρό σύστημα άμεσου ψεκασμού που επιτυγχάνει πιέσεις 350 bar ξεπερνώντας τα 250 bar του προηγούμενου T-GDi κινητήρα.
Ο νέος κινητήρας Smartstream G1.6 T-GDi θα εξοπλίζει το Hyundai Sonata Turbo, του οποίου η διάθεση θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Αυτή η πρεμιέρα θα είναι η πρώτη από μια γκάμα νέων οχημάτων Hyundai που θα διαθέτουν τον νέο κινητήρα.