Audi: Τα ηλεκτρικά τρώνε και επίσημα το ΤΤ
Η Audi θα καταργήσει το εμβληματικό, σπορ TT και θα το αντικαταστήσει με ένα EV, ως μέρος ενός σχεδίου εκπόρθησης της Tesla από τη θέση του κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών.
Όταν λανσαρίστηκε το 1998, το διθέσιο TT κέρδισε πολλούς οπαδούς. Αλλά το πιο σημαντικό ήταν ότι καθιέρωσε την Audi ως την επικεφαλής του παγκόσμιου αυτοκινητικού σχεδιασμού. Ένα μοντέλο που συνέβαλε τα μέγιστα στο να διαφοροποιηθεί από την BMW με την πιο σπορ οδική συμπεριφορά και τη Mercedes-Benz με την έμφαση στην άνεση. Αυτό ήταν κάτι που άνοιξε το δρόμο του Ingolstadt για μια οκταετή σειρά από ρεκόρ πωλήσεων που πήρε τέλος μόλις τον περασμένο χρόνο.
Η Audi περιέγραψε στην ετήσια συνεδρίασή της χτες, Πέμπτη 23/5, μια στρατηγική που επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα και η οποία περιλαμβάνει 20 μοντέλα BEV. Μέχρι το 2025, το χαρτοφυλάκιό της θα περιλαμβάνει περισσότερα από 30 μοντέλα με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, εκ των οποίων τα 20 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, δήλωσε η Audi.
«Μεσοπρόθεσμα, θέλουμε να έχουμε την ισχυρότερη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων μεταξύ των premium ανταγωνιστών μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Bram Schot. Ο Schot είπε ότι μια στρατηγική που επικεντρώνεται τόσο πολύ στη βιωσιμότητα, σημαίνει ότι το Ingolstadt θα πρέπει να καταργήσει ένα αριθμό μοντέλων που δεν έχουν πλέον οικονομική σημασία. Αυτός περιλαμβάνει και το κουπέ TT. Σε λίγα χρόνια, η Audi θα το αντικαταστήσει με ένα νέο, «συναισθηματικό» ηλεκτρικό μοντέλο, στο ίδιο εύρος τιμής.
To TT δεν αποτελεί πλέον μοντέλο που εξυπηρετεί τον στρατηγικό και οικονομικό σχεδιασμό της Audi, οπότε και περιλαμβάνεται σε εκείνα τα μοντέλα που βραχυ-μεσοπρόθεσμα θα καταργηθούν.
Η Audi σχεδιάζει επίσης κι άλλες αλλαγές στην γκάμα της. «Η επόμενη γενιά του Audi A8 μπορεί να είναι ηλεκτρική. Δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, αλλά μπορώ να το φανταστώ», δήλωσε ο Schot, προσθέτοντας ότι ο διάδοχος της ναυαρχίδας της Audi που λανσαρίστηκε το 2017 μπορεί να είναι ένα εντελώς νέο κόνσεπτ.
Ο Schot αμφισβήτησε επίσης εάν το σπορ R8, το οποίο κινείται με θερμικό κινητήρα, εξακολουθεί να ανταποκρίνεται στο όραμά του. Στα μέσα της επόμενης δεκαετίας, η Audi στοχεύει να πουλάει ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα. Ως εκ τούτου, το Ingolstadt προγραμματίζει το 40% του όγκου των πωλήσεών του να περιλαμβάνει ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, από το ένα τρίτο που ήταν μέχρι πρότινος.
Η Audi έκανε μια πρώτη διερευνητική εκκίνηση όταν παρέδωσε στην Ευρώπη τα πρώτα κομμάτια από το νέο ηλεκτρικό crossover της, το e-tron, τον Μάρτιο.
Ο οικονομικός διευθυντής, Alexander Seitz, υποστήριξε τα νέα σχέδια, αντικρούοντας την υπόθεση ότι τα οικονομικά τμήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιπαθούν τα EV, επειδή έχουν χαμηλότερο περιθώριο και μειώνουν την κερδοφορία.
Ο Seitz ισχυρίστηκε ότι κάθε πωλούμενο EV θα μπορούσε να αποφέρει πολύτιμα οφέλη, όπως οι πιστώσεις που υπολογίζονται σε σχέση με τον αριθμό των θερμικών αυτοκινήτων που πωλούνται σε ορισμένες αγορές, όπως στην καλιφορνέζικη των ΗΠΑ και η Κίνα.
O Bram Schot, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στην 130ή Ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων της Audi AG
«Οι πιστώσεις CO2 είναι μετρητά στο σημερινό κόσμο», είπε στους μετόχους. «Ως επικεφαλής των οικονομικών, προσβλέπω ήδη σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται, ακόμη και αν η κερδοφορία τους δεν μπορεί να επιτύχει ακόμα το ύψος των συμβατικών αυτοκινήτων».
Η Audi θέλει επίσης να μειώσει, να επαναχρησιμοποιήσει και να ανακυκλώσει τους πόρους της. Τα εργοστάσια παραγωγής της φίρμας στη Γερμανία, στην Ουγγαρία και στο Μεξικό αναμένεται πλέον να λειτουργούν με ουδέτερο CO2 το 2025, πέντε χρόνια νωρίτερα από ό,τι είχε προβλεφθεί τον Μάρτιο.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι ολόκληρο το σύστημα αξιών θα πρέπει να είναι πιο βιώσιμο στη διαδικασία. «Ένα καλύτερο αποτύπωμα CO2 ξεκινά από τους προμηθευτές μας. Και αυτό αποτελεί βασικό στοιχείο των συμφωνιών με τους προμηθευτές μας», δήλωσε ο Schot.
Η Audi είναι η τελευταία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που επέλεξε τη βιωσιμότητα ως βάση στη στρατηγική της για όλη τη διαδρομή παραγωγής μέχρι και τα επιμέρους εξαρτήματα. Η Volkswagen και η Mercedes-Benz πρόσφατα είχαν δηλώσει ότι θα το κάνουν αυτό καθοριστικό κριτήριο της πορείας τους.
Η Audi προσπαθεί ακόμη να απελευθερωθεί από τη συνεχή ροή των αρνητικών ειδήσεων από τις αποκαλύψεις για το σημαντικό ρόλο που έπαιξε στο σκάνδαλο του μητρικού Ομίλου Volkswagen. Να θυμίσουμε ότι ο πρώην επικεφαλής της εταιρείας, Rupert Stadler, αναγκάστηκε να παραιτηθεί πέρυσι, καθώς συνελήφθη από τις γερμανικές αρχές ως ύποπτος για την καταστροφή αποδεικτικών στοιχείων της έκνομης δραστηριότητας της Audi.