Βραβείο σχεδιασμού για την Alfa Romeo Tonale του Αλέξανδρου Λιώκη
Στα οχήματα παραγωγής ξεχώρισε το Peugeot 208 και στη σχεδιαστική ταυτότητα η Citroën.
H Alfa Romeo Tonale τιμήθηκε με με το βραβείο Car Design Award 2019 στην κατηγορία των πρωτοτύπων, με το Peugeot 208 να διακρίνεται στην κατηγορία αυτοκινήτων παραγωγής και την Citroën να ξεχωρίζει στην κατηγορία σχεδιαστικής ταυτότητας για ολόκληρη τη γκάμα της.
Η διοργάνωση των ετήσιων βραβείων σχεδιασμού (1984-1997 και 2006-σήμερα) είναι μια πρωτοβουλία του περιοδικού Auto&Design. Όσο για τα φετινά τρόπαια που απονεμήθηκαν στους νικητές, αυτά σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από την Brembo.
Η τελετή βράβευσης έλαβε χώρα στο Τορίνο στις 19 Ιουνίου, με προσκεκλημένο τον Giorgetto Giugaro, ιδρυτή της Italdesign ο οποίος θεωρείται ως ο κορυφαίος σχεδιαστής αυτοκινήτων του περασμένου αιώνα. Ο “master” του ιταλικού design συναντήθηκε με τον Αλέξανδρο Λιώκη, lead exterior designer της Tonale, και όπως μάθαμε του είπε ένα μεγάλο μπράβο για το τελευταίο του δημιούργημα.
Αναλυτικά οι νικητές σε κάθε μια από τις τρεις κατηγορίες ήταν οι εξής:
Πρωτότυπα (Concept Car)
1. Alfa Romeo Tonale
2. Peugeot E-Legend
3. Citroën Ami One
Η κριτική επιτροπή που αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους δήλωσε για την Alfa Romeo Tonale: «Αντί να δανειστεί σχεδιαστικά στοιχεία από το μεσαίο SUV Stelvio, η Alfa Romeo πήρε έμπνευση για το μικρομεσαίο SUV Tonale από την ιστορική Giulia GT coupe. Η Tonale έχει σπορ αναλογίες αποφεύγοντας όμως τη λύση μιας οροφής με έντονη κλίση όπως τα περισσότερα coupe-SUV. Τα φωτιστικά σώματα που έχουν μειωθεί σε μια λεπτή μπάρα φωτός δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο εικονικό Scudetto, ένα σχέδιο που είναι τόσο απλό αλλά έχει μέσα του συναίσθημα και σπορ χαρακτήρα.»
Οχήματα Παραγωγής (Production Car)
1. Peugeot 208
2. Mazda3
3. Automobili Pininfarina Battista
Για το Peugeot 208 οι κριτές αναφέρουν: «Με το 208, η Peugeot απέδειξε πως ο σχεδιασμός μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στο να μετακινηθεί ένα εμπορικό σουπερμίνι προς πιο premium μονοπάτια. Το εξωτερικό υιοθετεί τις αναλογίες του θρυλικού 205 GTI ενώ το πίσω μέρος συνδέεται άμεσα με το SUV 3008. Επίσης, εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό με εξαρτήματα από οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας, αλλά και τον πρώτο τρισδιάστατο πίνακα οργάνων σε όχημα παραγωγής.»
Σχεδιαστική Ταυτότητα (Brand Design Language)
- Citroën
- Mercedes-Benz
- Mazda
Τέλος, για τη σχεδιαστική ταυτότητα της Citroën οι κριτές δήλωσαν: «H Citroën εξέλιξε την ιδιόμορφη σχεδιαστική γλώσσα που εισήγαγε με το C4 Cactus και τα Air Bumps σε μια πιο εύπεπτη σχεδιαστική φιλοσοφία που δημιουργήθηκε για να δώσει στη γαλλική φίρμα ένα οικογενειακό αίσθημα χαράς που ενσωματώνεται στο C3 αλλά και στα C3 Aircross και C5 Aircross. Επίσης, η Citroën χρησιμοποιεί με μεγάλη επιτυχία συνδυασμό δύο αποχρώσεων στο εξωτερικό, κάτι που κάνει τη γκάμα της να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες μάρκες, όχι μόνο από την χαρακτηριστική γρίλια Double Chevron στο εμπρός μέρος.»