Επίσημο: Ανανεωμένο Audi A4
Τέσσερα χρόνια ύστερα από το λανσάρισμά του, το A4 B9 υπόκειται σε βαριά χειρουργική επέμβαση απ’ έξω, μικρές αισθητικές επεμβάσεις στην καμπίνα και σε ελαφρά υβριδοποίηση.
Με το A4, η Audi μας έχει συνηθίσει σε σημαντική αναδιάρθρωση στα μέσα του κύκλου ζωής του μοντέλου. Αυτό συνέβη με τις προηγούμενες γενιές, το ίδιο ισχύει και για το υφιστάμενο μοντέλο, το B9, το οποίο παρουσιάστηκε σχεδόν πριν από τέσσερα χρόνια.
Τίποτα νέο, τότε. Αλλά αυτή τη φορά, ο ανασχεδιασμός είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση των πωλήσεών του που βρίσκονται σε ύφεση. Σε μια κατηγορία που επλήγη σφόδρα από τη μόδα των SUV, το A4 πούλησε μόνο 112.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη πέρυσι. Τη στιγμή που το 2016, οι πωλήσεις του υπερέβαιναν τις 160.000 μονάδες.
Η πιο ορατή αλλαγή είναι προφανώς το νέο πρόσωπο του Α4. Η οικογενειακή γερμανική μπερλίνα υιοθετεί μια χαμηλωμένη και πιο φαρδιά μάσκα, με πιο απότομες γωνίες σε κάθε πλευρά της. Τα εμπρός φανάρια εγκατέλειψαν το περίγραμμα του «ξαπλωμένου L» και σχηματίζουν μια αιχμή προς το καπό, ενώ υιοθετούν και νέα διάταξη στα γραφικά τους. Οι προφυλακτήρες ανασχεδιάστηκαν επίσης, με την έκδοση S line να έχει ένα μεγάλο κατακόρυφο διακοσμητικό. Στο πίσω μέρος, τα φώτα έχουν επίσης νέα εμφάνιση.
Ωστόσο, ο ανασχεδιασμός είναι πολύ πιο σημαντικός από ό,τι φαίνεται, καθώς, τόσο στη μπερλίνα όσο και στο στέισον Avant, το Ingolstadt έχει ανασχεδιάσει τα φτερά και τις πόρτες. Κάτι που είναι πολύ σπάνιο (και ακριβό) κατά τη διάρκεια ενός facelift στο μέσο του κύκλου της ζωής ενός μοντέλου. Η πλευρική νεύρωση μάλιστα αφαιρέθηκε, αντικαθιστώμενη από μικρούς «ώμους» στα φτερά, αισθητική αναφορά στο κουπέ Quattro.
Η έκδοση Allroad επίσης απασχόλησε σχεδιαστικά την Audi. Η νέα μάσκα συντίθεται πλέον από φαρδιές κατακόρυφες μπάρες, όπως συμβαίνει και στα πρόσφατα SUV της φίρμας.
Εκεί στην Audi με τους ανασχεδιασμούς το παίζουν «όλα ή τίποτα»! Και εξηγούμαστε. Ενώ ο εξωτερικός ανασχεδιασμός συντελέστηκε σχεδόν εκ βάθρων, στην καμπίνα η εξέλιξη ήταν ανεπαίσθητη. Η μόνη αλλαγή που μπορείς να εντοπίσεις με την πρώτη ματιά είναι η νέα οθόνη 10,1 ιντσών αντί της προηγούμενης των 7”. Με λειτουργία αφής και με χειρισμούς τύπου smartphone, το νέο σύστημα συνδυάζεται και με προηγμένες φωνητικές εντολές. Αυτό είχε ως επακόλουθο την κατάργηση του περιστροφικού χειριστηρίου εις όφελος μιας… θήκης. Κατά τα λοιπά, τίποτα δεν άλλαξε, εκτός από τις δυνατότητες εξατομίκευσης με τα νέα πακέτα «design selection» και «S line».
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, η Audi δεν ανακοινώνει τίποτα πραγματικά νέο όσον αφορά τα οδηγικά βοηθήματα, με το Ingolstadt να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στη συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου. Σε ορισμένες ευρωπαϊκές πόλεις, το Α4 θα είναι σε θέση να ενημερώνει τον οδηγό σχετικά με το χρώμα των φωτεινών σηματοδοτών, το οποίο μπορεί να δώσει το χρόνο πριν από το πράσινο! Η πρόσβαση και η εκκίνηση μπορεί να γίνει με smartphone.
Και κάτω από το καπό;
Το ανανεωμένο A4 αποκτά ελαφρά υβριδική δυνατότητα στα 12V, κάτι που μειώνει την κατανάλωση κατά… 0,3 l/100 km. Το σύστημα αυτό θα συνδυάζεται με τον τουρμποντίζελ 2.0 TDI των 136 και 163 ίππων (αντικαθιστώντας τον TDI των 122 και 150 PS) και με τον βενζινοκινητήρα 2.0 TFSI και στις τρεις εκδόσεις ισχύος του: 150, 190 και 245 PS. Η γκάμα των μοτέρ θα περιλαμβάνει επίσης ένα 2.0 TDI με 190 άλογα και ένα 3.0 TDI V6 με 231 άλογα. Προσώρας δεν ανακοινώθηκε καμία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Βέβαια, όπως έχουμε ήδη γράψει, η πιο εντυπωσιακή αλλαγή στην γκάμα του A4 παραμένει η αλλαγή του κινητήρα στο σπορ S4. Μοντέλο που εγκατέλειψε το βενζινοκινητήρα προς χάριν του 3λιτρου τουρμποντίζελ V6 των 347 PS. Κινητήρας που, εκτός από 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα, χρησιμοποιεί και ηλεκτρικό συμπιεστή για να εκμηδενίζει τη χρονική υστέρηση του κλασικού τούρμπο.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, η Audi θα συνδυάζει την γκάμα των κινητήρων με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων: Είτε με το 7άρι S tronic είτε με το 8άρι τύπου tiptronic. Και το σύστημα οδηγικών ρυθμίσεων «Drive Select» θα είναι στάνταρ με όλους τους κινητήρες ισχύος από 190 άλογα και πάνω.
Όσον αφορά την ανάρτηση, εκτός από τη στάνταρ και τη σπορ διαμόρφωση, θα περιλαμβάνει δύο τύπους προσαρμοζόμεμενων αναρτήσεων, μία ας το πούμε άνεσης (με ένα πόντο μικρότερο ύψος από το έδαφος) και μια σπορ, χαμηλωμένη κατά 2,3 cm.