Η παρωδία της κοινωνίας του Χόλιγουντ το 1968, μία από τις καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου, με τον αξεπέραστο Peter Sellers.
Η εξαιρετική ταινία του Blake Edwards “The Party” (1968) ανήκει στα διαχρονικά αριστουργήματα της έβδομης τέχνης, ανεξαρτήτως κατηγορίας, ή είδους που προτιμάει ο καθένας. Από τη δεκαετία του εξήντα μέχρι σήμερα παραμένει ένα πραγματικό κωμικό αριστούργημα, δημιουργικό και αυθεντικό.
Εκτός από το γέλιο που προκαλεί το “The Party” δεν είναι παρά η αποκαθήλωση της ελίτ κοινωνίας, μία σάτιρα του All-Hollywood. Πόσο μάταιος και υποκριτικός είναι αυτός ο κόσμος κάτω από το λαμπερό περιτύλιγμα του.
Σατιρίζει πίσω από τους προβολείς και τα φώτα την ανθρώπινη ματαιοδοξία, την απληστία, την επίδειξη πλούτου, την επιτήδευση και την επιβολή εξουσίας. Μία πλούσια, καθωσπρέπει κοινωνία, διεφθαρμένη, που ζει μέσα στην υποκρισία και την επιφάνεια.
Το σενάριο ήταν μόλις 63 σελίδες, “το μικρότερο σενάριο που έχω πιάσει ποτέ στα χέρια μου” όπως είχε σχολιάσει ο πρωταγωνιστής της ταινίας Peter Sellers. Όλα τα υπόλοιπα βασίστηκαν στους αξεπέραστους αυτοσχεδιασμούς του σε σκηνές που γυρίζονταν η μία μετά την άλλη. Δίνει ρεσιτάλ ηθοποιίας και με μια καταπληκτική προφορά σαρώνει ό,τι περνάει μπροστά από τις κάμερες.
Ο Peter Sellers υποδύεται τον επώδυνα ευγενικό Ινδό Hrundi Bakshi, έναν ατάλαντο κομπάρσο, που, μετά από ένα τραγικό λάθος στα γυρίσματα, απολύεται από την ταινία που εργαζόταν. Με τη συμβολή ενός μεθυσμένου σερβιτόρου, ενός υστερικού μπάτλερ κι ενός ελέφαντα… καταφέρνει να προκαλέσει το απόλυτο χάος στο πάρτι…
Ο Hrundi Bakshi συμμετέχει σε μία ταινία χολιγουντιανής παραγωγής με παταγώδη αποτυχία αφού από λάθος την καταστρέφει ολοσχερώς. Ο σκηνοθέτης εξαγριωμένος τον διώχνει από τα γυρίσματα και ταυτόχρονα θέλει να τον απομακρύνει από τα κινηματογραφικά στούντιο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα θεωρώντας την παρουσία του επικίνδυνη. Στην συνέχεια, αντί να γράψει το όνομα του στην λίστα με τους ανεπιθύμητους ηθοποιούς, το γράφει στην αντίστοιχη με τους καλεσμένους, ενός πάρτι του πάμπλουτου μεγαλοπαράγοντα των στούντιο, αποκλειστικά για διάσημους και αστέρες, που έμελε να αφήσει εποχή.
Η βίλα που φιλοξενεί το πάρτι είναι εξωφρενικά εκκεντρική, μοντερνιστική αρχιτεκτονική, τροπικά φυτά, κεντρικό τζάκι, γιγάντιος κίτρινος καναπές, κρεμαστές πολυθρόνες “αυγών” και μια καταπληκτική πισίνα.
Ο Bakshi φτάνει στο πάρτι και αμέσως ακολουθεί η βουβή κωμωδία. Ένας ειλικρινής και καλοπραίρετος τύπος, ευγενικός, που προσπαθεί να ταιριάξει με αδεξιότητα. Οι γκάφες και οι καταστροφές που προκαλεί, είναι υπεράνω πάσης φαντασίας! Δεν αφήνει τίποτα όρθιο, από τα πόμολα στις πόρτες, τις περούκες, τα παπούτσια, μέχρι τις τουαλέτες, το μπαρ και ολόκληρο το σπίτι!
Νιώθοντας την ανάγκη για επικοινωνία, μετά από άκαρπες προσπάθειες με διάφορους καλεσμένους, γνωρίζει την επίδοξη ηθοποιό Claudine Longet, η οποία διακρίνει σ αυτόν ευγένεια και ειλικρίνεια σε αντίθεση με τους καρχαρίες του Χόλιγουντ που κυκλοφορούν γύρω της.
Το ακόμη πιο υπερβολικό φινάλε το γράφει η νεολαία του 1968 που καταρρίπτει κανόνες της κοινωνίας. Η έφηβη κόρη του οικοδεσπότη εισβάλει με μια παρέα φίλων και έναν ελέφαντα…