Γενικά

Το ΚΑΣ είπε «ναι» στην επανατοποθέτηση του κρηναίου οικοδομήματος του σταθμού Αγίας Σοφίας στο μετρό Θεσσαλονίκης

Λύση που εξασφαλίζει την διάσωση και την ανάδειξη ολόκληρης της κρήνης που ήρθε στο φως κατά τις ανασκαφές του μετρό Θεσσαλονίκης στο εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας βρέθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) στην Αθήνα.

Έγινε δεκτή η πρόταση της Αττικό Μετρό, που προβλέπει επανατοποθέτηση του κρηναίου οικοδομήματος του σταθμού Αγίας Σοφίας.

«Βλέπουμε την ολοκλήρωση του έργου. Τον Νοέμβριο του 2020 παραδίδουμε το μεγαλύτερο μέρος του, από τη Νέα Ελβετία ως το Συντριβάνι. Εξαιρούμε τους δυο σταθμούς «Αγίας Σοφίας» και «Βενιζέλου» όπου, για ευνόητους λόγους, θα υπάρχει μια καθυστέρηση, ενός με δύο έτη. Δηλαδή, τέλος 2020 με τέλος 2021 ή αρχές 2022, υπολογίζουμε ότι θα παραδοθούν κι αυτοί», δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, ο οποίος παραβρέθηκε στη συνεδρίαση του ΚΑΣ.

Πρόσθεσε ότι «έχουν γίνει όλες οι διευθετήσεις στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, και πως από δω και πέρα πλέον κοιτάμε ολοκλήρωση. Πρόσθεσε ότι «θα πρέπει να τρέξουμε, ώστε στο τέλος του 2018 να ολοκληρώσουμε τις αρχαιολογικές εργασίες στην Αγ. Σοφίας», με τη Βενιζέλου να αποτελεί λίγο διαφορετική περίπτωση, γιατί εκεί έχει συναφθεί νέα σύμβαση».

Η γ.γ. του ΥΠΠΟΑ επανέλαβε την άριστη συνεργασία που υπάρχει μεταξύ των τριών μερών, δηλαδή του υπουργείου Πολιτισμού, της εταιρείας Αττικό Μετρό και του δήμου Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι «λύσεις βρίσκονται. Για πολλοστή φορά θα πούμε ότι σε σχέση με την αρχαία πόλη, καλύτερα να μην περνούσε από εκεί το Μετρό, αλλά από τη στιγμή που αυτό έχει γίνει και προχωράει, ψάχνει κανείς να βρει την καλύτερη λύση».

«Να δηλώσω κι εγώ την καλή διάθεση που υπάρχει και από τις δυο πλευρές. Πραγματικά ήταν εξαντλητικοί όλοι αυτοί οι μήνες που συζητούσαμε με τον κ. Μυλόπουλο, αλλά και με τις τεχνικές υπηρεσίες του ΥΠΠΟ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ, όλους όσοι συνέβαλαν για να βρεθεί αυτή η ιδανική λύση. Νομίζω ότι η συνεργασία αυτή φέρνει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και πραγματικά θα μπορούμε να έχουμε δυο σταθμούς υποδείγματα. Και η Βενιζέλου και η Αγίας Σοφίας, θα είναι κόσμημα για τη Θεσσαλονίκη», είπε από την πλευρά της η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης και μέλος του ΚΑΣ, Πολυξένη Αδάμ – Βελένη.

Εκ μέρους του δήμου Θεσσαλονίκης, ο σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γ. Μπουτάρη, που ήταν παρών στη συνεδρίαση, εξέφρασε «την ευαρέσκεια και την πλήρη ικανοποίηση για τη λύση που βρέθηκε, και η οποία αποδεικνύει ότι όπου υπάρχει βούληση συνεργασίας, τα τεχνικά προβλήματα επιλύονται».

Τα μέλη του ΚΑΣ άναψαν ομόφωνα το «πράσινο φως»  για την ολική επανατοποθέτηση του κρηναίου/νυμφαίου οικοδομήματος, καθώς και για τη μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης τμημάτων τοιχοποιιών της στοάς της σιγμοειδούς μαρμαρόστρωτης πλατείας για τις ανάγκες απόσπασης του κρηναίου/νυμφαίου, που αποκαλύφθηκαν στη βόρεια είσοδο του σταθμού Αγίας Σοφίας.

Πηγή: press724.gr

YellowRadio.gr

Yellow Radio FM 101.7, το ραδιόφωνο στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης! Το ραδιόφωνο που τολμάει να συγκρουστεί!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button