Πρόεδρος εργαζομένων ΟΑΣΘ Γιάννης Δήμκας: «Η κατάσταση είναι δύσκολη, ζητάμε την κατανόηση του κόσμου»
Στην εκπομπή του Yellow Radio 101.7 «Αθλητικό X-Press» με τον Γιώργο Τότσικα, φιλοξενήθηκε ο πρόεδρος εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ο οποίος μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συγκοινωνίες της πόλης μας.
Για το ότι κάποιοι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ βρήκαν 9.000 ευρώ σε ένα λεωφορείο και τα παρέδωσαν στην αστυνομία:
«Τα χρήματα τα βρήκε ένας οδηγός την ώρα που πήγε να πιάσει δουλειά, σε έναν έλεγχο ρουτίνας. Κάτω από ένα κάθισμα, βρήκε μια σακούλα με προσωπικά αντικείμενα στην οποία υπήρχαν 9.000 ευρώ. Ενημέρωσε το κέντρο, μίλησε στον Σταθμάρχη και κατευθείαν ο Σταθμάρχης παρέδωσε τα χρήματα. Το να παραδίδουμε απολεσθέντα είναι κάτι που συναντάμε συνέχεια αλλά οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες δεν έχουν βοηθήσει μόνο σε αυτό. Έχουν βοηθήσει και στο να βρεθούν πολλοί άνθρωποι που αγνοούνταν μέσω των συγκοινωνιών.»
«Από ό,τι γνωρίζω, τα χρήματα παραδόθηκαν σε έναν ηλικιωμένο κύριο, δεν έχω περισσότερες πληροφορίες.»
Για την κατάσταση σήμερα στον ΟΑΣΘ:
«Λόγω του καλοκαιριού αλλά και του ιού, υπάρχει μειωμένη επιβατική κίνηση και αναμενόμενα τα προβλήματά μας είναι πάρα πολλά και έχουν να κάνουν και με τα οχήματα (τα οποία είχαν χρόνια να συντηρηθούν), έγινε μια κίνηση να έρθουν κάποια οχήματα, τα οποία έχουν νοικιαστεί από εταιρία μέσω του ΟΑΣΘ. Από τα οχήματα του Δήμου (τα οποία έχουν αγοραστεί) δεν κινούνται καθώς δεν έχουν εγκατασταθεί οι κλιματιστικοί μηχανισμοί και δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες συντηρήσεις. Αυτό δεν έχει γίνει καθώς ο οργανισμός δεν έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία και πρώτες ύλες ώστε να τα συντηρήσει. Τα οχήματα είναι εδώ, πάνω από έναν χρόνο.»
«Σήμερα κυκλοφορούν κατά μέσο όρο 300 λεωφορεία, τα καλοκαίρια είναι περιορισμένα τα δρομολόγια ούτως ή άλλως.»
«Έχουν ξεκινήσει διαγωνιστικές διαδικασίες ώστε κάποια εταιρία να αναλάβει τη συντήρηση των οχημάτων, αλλά με την εμπλοκή του δημοσίου, τα πράγματα γίνονται χρονοβόρα, η πόλη πρέπει να αποκτήσει τη συγκοινωνία που αξίζει και πρέπει να έχει.»
Για το τι του λέει ο κόσμος για την κατάσταση:
«Υπάρχουν και οι καλοπροαίρετοι και οι κακοπροαίρετοι, πάντα όμως τα “ακούει” ο οδηγός. Δυστυχώς αυτός είναι που συνήθως φταίει λιγότερο. Ζητάμε από τον επιβάτη κατανόηση και προς τους οδηγούς, γιατί οι άνθρωποι είναι εκεί 8 ώρες τη μέρα πάνω από ένα τιμόνι, κι αυτοί πρώτοι θέλουν να έχουν τις καλές συνθήκες στα λεωφορεία που περνάνε πόσες ώρες και μέρες μέσα σε αυτά.»
Για την κατάσταση εργαζομένων με τη διοίκηση.
«Το πρόβλημα είναι πως οι εργαζόμενοι τα ακούνε και από την διοίκηση αλλά και από τους επιβάτες. Δε γίνεται να μην υπάρχει εταιρία που να είναι απέναντι στη διοίκηση ή το ανάποδο, αυτό ζούμε εμείς. Για μήνες ολόκληρους, κυκλοφορούσαμε γύρω στα 200 λεωφορεία (πριν τα leasing), αυτό έγινε επειδή οι εργαζόμενοι βάζανε πλάτη για να μπορούν να κυκλοφορούν ενώ είχαν χιλιάδες προβλήματα. Οι εργαζόμενοι βγάζανε έξω λεωφορεία που δεν θα έπρεπε να κυκλοφορούν.»
Τέλος για το πόσα λεωφορεία θα έπρεπε να έχει μια αξιοπρεπή συγκοινωνία η Θεσσαλονίκη:
«Αυτή τη στιγμή (με χειμερινά δεδομένα) η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να έχει 398 αυτοκίνητα μόνο της καθημερινές ώστε να υπάρχει σωστή λειτουργία των συγκοινωνιών. Θα προσπαθήσουμε να το έχουμε από Σεπτέμβριο. Στον νομό Θεσσαλονίκης για να υπάρχει σωστή λειτουργία θα πρέπει να υπάρχουν 520 οχήματα. »