ΚΕΠ εξυπηρετούν με … βιντεοκλήση
Με τηλεδιάσκεψη έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται οι πολίτες στα ΚΕΠ σε 38 δήμους όλης της χώρας εκ των οποίων οι τέσσερις στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν ο υπουργός και υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης και Γιώργος Γεωργαντάς αντίστοιχα και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ .
Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργείται ειδική σύγχρονη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης (videoconference) με την ονομασία «myKEPlive.gov.gr», η οποία, μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου, gov.gr, παρέχει στους πολίτες τη δυνατότητα εξυπηρέτησή τους, για συγκεκριμένες διαδικασίες, από τους υπαλλήλους των ΚΕΠ. Στην πλατφόρμα αυτή, ο πολίτης ή η επιχείρηση, μπορεί να κάνει αίτηση για ραντεβού, επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που υπάρχει αναρτημένη, προκειμένου να διεκπεραιώσει συγκεκριμένο αίτημά του.
Σημειώνεται ότι κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης, πραγματοποιείται από τον υπάλληλο του ΚΕΠ η ταυτοποίηση του αιτούντος, με επίδειξη των απαραίτητων εγγράφων ταυτοποίησης στην κάμερα.
Από την πλευρά του, ο πολίτης εισέρχεται στο myKEPlive.gov.gr χρησιμοποιώντας του κωδικούς Taxis και στη συνέχεια επιλέγει το θεματικό πεδίο υπηρεσιών που επιθυμεί, καθώς και την ημερομηνία και ώρα εξυπηρέτησής του με τηλεδιάσκεψη.
Στη συνέχεια καταχωρούνται τα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος
στην τηλεδιάσκεψη και τα στοιχεία επικοινωνίας του:
α) το ονοματεπώνυμο
β) η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
γ) ο αριθμός τηλεφώνου
δ) η διεύθυνση επικοινωνίας
ε) νομιμοποιητικά έγγραφα
στ) ειδικές απαιτήσεις, όπως είναι η δυνατότητα εξ αποστάσεως διερμηνείας για κωφούς/βαρήκοους, με πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας (ελληνική νοηματική γλώσσα, χειλεανάγνωση)
ζ) o τρόπος παραλαβής του αιτηθέντος εγγράφου (είτε
ταχυδρομικώς, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είτε με
φυσική παραλαβή από το Κ.Ε.Π. εξυπηρέτησης μόνο για
τις δημοτικές υπηρεσίες).
Μετά την καταχώριση του αιτήματος αποστέλλεται στον αιτούντα ηλεκτρονικό μήνυμα «ενημέρωσης για επερχόμενη κράτηση» στην ηλεκτρονική ταχυδρομική διεύθυνση που δήλωσε, στο οποίο περιλαμβάνεται και ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή του στη τηλεδιάσκεψη με υπάλληλο του Κ.Ε.Π.
Λίγη ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού, αποστέλλεται εκ νέου μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο με περιεχόμενο ίδιο με το αρχικό μήνυμα του ραντεβού του.
Την ώρα του ραντεβού ο πολίτης πρέπει να ενεργοποιήσει το σύνδεσμο που διαθέτει στο σχετικό μήνυμα που έλαβε στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο και να συνδεθεί στην πλατφόρμα της τηλεδιάσκεψης.
Υπογραμμίζεται ότι σε περιπτώσεις εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρία, μπορεί να συμμετάσχει στην τηλεδιάσκεψη -ύστερα από πρόσκληση του αρμοδίου ΚΕΠ- και τρίτο πρόσωπο.
Οι πρώτοι 38 δήμοι που τα ΚΕΠ θα εξυπηρετούν τους πολίτες μέσω τηλεδιάσκεψης είναι οι:
1) δήμος Αχαρνών
2) δήμος Δάφνης – Υμηττού
3) δήμος Διονύσου
4) δήμος Ελληνικού
5) δήμος Ζωγράφου
6) δήμος Ιλίου
7) δήμος Καβάλας
8) δήμος Κιλκίς
9) δήμος Αμπελοκήπων Μενεμένης
10) δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη
11) δήμος Νεάπολης – Συκεών
12) δήμος Κορυδαλλού
13) δήμος Ναυπλιέων
14) δήμος Νέας Σμύρνης
15) δήμος Χαλκιδαίων
16) δήμος Χίου
17) δήμος Ωρωπού
18) δήμος Βάρης- Βούλας – Βουλιαγμένης
19) δήμος Αρχαίας Ολυμπίας
20) δήμος Τρικκαίων
21) δήμος Ζακύνθου
22) δήμος Βριλησσίων
23) δήμος Αγίων Αναργύρων
24) δήμος Άρτας
25) δήμος Ηρακλείου Κρήτης
26) δήμος Αργιθέας
27) δήμος Χανίων
28) δήμος Δράμας
29) δήμος Κορδελιού – Ευόσμου
30) δήμος Παλαιού Φαλήρου
31) δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού
32) δήμος Κηφισιάς
33) δήμος Αργοστολίου
34) δήμος Ξυλοκάστρου
35) δήμος Ρόδου
36) δήμος Ευρώτα
37) δήμος Καλλιθέας
38) δήμος Μεγίστης