Στη Βρετανία φαίνεται να θυμήθηκαν τώρα το Dieselgate και αυτό – αν μη τι άλλο – προκαλεί εντύπωση.
Το Volkswagen Group αντιμετωπίζει μια από τις μεγαλύτερες αγωγές στο Ηνωμένο Βασίλειο, με σχεδόν 100.000 ιδιοκτήτες οχημάτων να το κατηγορούν ότι τους παραπλάνησε εγκαθιστώντας παράτυπο λογισμικό για εκπομπές ρύπων, το οποίο έδειχνε ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πληρούν τα περιβαλλοντικά πρότυπα.
Οι δικηγόροι των οδηγών οι οποίοι κατέθεσαν την αγωγή τη Δευτέρα, καλούνται τώρα να αποδείξουν στο δικαστήριο την ορθότητα των ισχυρισμών των πελατών τους.
Οι δικαστές από την άλλη καλούνται να λάβουν υπόψη τους τα ευρήματα των ρυθμιστικών αρχών που οδήγησαν στην ανάκληση των οχημάτων και να αποφανθούν ότι το λογισμικό ήταν κάτι που απαγορεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Στη συνέχεια, η υπόθεση θα προχωρήσει σε μια άλλη δίκη για να αποφασίσει αν οι ιδιοκτήτες υπέστησαν οικονομική ζημιά από την αγορά των συγκεκριμένων οχημάτων.
Η VW αντιμετώπισε πολυάριθμες τέτοιες αγωγές όταν για πρώτη φορά αποκαλύφθηκε το 2015 το σκάνδαλο χειραγώγησης ρύπων (dieselgate). Αυτό την ανάγκασε να προχωρήσει σε χιλιάδες ανακλήσεις αυτοκινήτων, κάτι που κόστισε στην εταιρεία € 29 δις.
Στην κατάθεσή της ενώπιον του δικαστηρίου, η VW λέει ότι ο νόμος απαγορεύει μόνο συσκευές που μειώνουν την αποτελεσματικότητα των συστημάτων ελέγχου της ρύπανσης και όχι εκείνες, όπως το λογισμικό, που τις ενισχύουν.
Ένας εκπρόσωπος της VW δήλωσε ότι οι οδηγοί δεν υπέστησαν καμία απώλεια και ότι τα οχήματα δεν χρησιμοποίησαν απαγορευμένες συσκευές. Η εταιρεία αμφισβητεί επίσης τον αριθμό των ενάγοντων που εμπλέκονται στην κατηγορία, λέγοντας ότι είναι πιο κοντά στις 85.000.
Όπως σημειώνεται, εντύπωση προκαλεί πάντως το γεγονός ότι στη Βρετανία «θυμήθηκαν» τώρα το σκάνδαλο χειραγώγησης ρύπων.