Χριστοφορίδης: «Θα πάμε μέχρι το ΣτΕ ενάντια στην Νέα Τούμπα, οι δημότες είναι μαζί μας»
Στο Yellow Radio 101,7 και στην εκπομπή «Αθλητικό X-Press» φιλοξενήθηκε ο έμπειρος δικηγόρος, Σπύρος Χριστοφορίδης.
Ο κ. Χριστοφορίδης μίλησε για τις προσπάθειες των κατοίκων της Τούμπας να σταματήσει η ανέγερση νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ, τα προβλήματα που συνάντησε και το… «Είναι λεπτή η θέση μας όταν είναι ο ΠΑΟΚ».
Αναλυτικά όσα είπε στον Γιώργο Τότσικα:
Αρχικά ανέφερε:
Εκπροσωπώ ως πληρεξούσιος δικηγόρος επιχειρηματίες αλλά και κατοίκους της Τούμπας τους οποίους βλάπτει είτε επιχειρηματικά είτε σε επίπεδο ποιότητας ζωής η πρόταση που έχει κατατεθεί από την ΠΑΕ ΠΑΟΚ προς δημόσια διαβούλευση.
Η πρόταση αυτή οδηγεί σε κλείσιμο επιχειρήσεων. Το σχέδιο που κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση προτείνει τρεις λύσεις. Την μια την απορρίπτει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ, την δεύτερη επίσης δεν την θέλει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ και η τρίτη είναι η πεζοδρόμηση όλων των περιοχών μέχρι και την Κλεάνθους.
Η Κλεάνθους είναι ουσιαστικά ο δρόμος που συνδέει την Χαριλάου με την Τούμπα. Το πλάνο περιέχει την στάση του μετρό στην οδό Παπάφη.
Αυτό σημαίνει ότι όλα τα καταστήματα στις συγκεκριμένες περιοχές θα νεκρώνουν όχι μόνο τις ώρες του αγώνα, αλλά όλες τις ώρες.
Μιλήσαμε και στο υπουργείο, και στον δήμο Θεσσαλονίκης, ενημέρωσα την Αττικό Μετρό και την ΠΑΕ ΠΑΟΚ.
Κατάφερα μετά κόπων και βασάνων να πάρω το πρακτικό της ποιότητας ζωής, ενώ πήρα επίσης με 37 μέρες καθυστέρηση την απάντηση ότι η αίτηση μου ότι δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένη επειδή δεν είμαι δημότης Τούμπας.
Υπογράφω ως πληρεξούσιος και δεν μπορεί να ακουστεί το αίτημα επειδή δεν είμαι δημότης Θεσσαλονίκης, όπως η συνεργάτιδα μου είναι δημότης Πυλαίας.
Αυτά τα πράγματα μιλώντας για τον δεύτερο δήμο της χώρας είναι αστείο.
Καλά κάνει ο ΠΑΟΚ και θέλει να φτιάξει γήπεδο. Αλλά το να καταργήσουμε τον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης επειδή ο Χριστοφορίδης δεν είναι δημότης Τούμπας δεν βγάζει νόημα. Άλλωστε εγώ εκπροσωπώ ως δικηγόρος τους ανθρώπους της περιοχής.
Δεν λέμε να μην γίνει το γήπεδο, αλλά κάνουμε άλλη πρόταση.
Ενώ συνέχισε:
Οι κάτοικοι της Τούμπας κατευθύνθηκαν σε εμένα γιατί οι υποθέσεις αυτές δικάζονται στο ΣτΕ όπου είναι οι υποθέσεις που ειδικεύομαι. Η στόχευση των ανθρώπων είναι να στραφούν σε έναν δικηγόρο που ειδικεύεται σε τέτοιες υποθέσεις.
Για την στάση του δημοτικού συμβουλίου:
Στο δημοτικό συμβούλιο υπήρχαν δύο λευκά από τις παρατάξεις “Η Πόλη Ανάποδα” (σ.σ. ΛΑΕ – ΑΝΤΑΡΣΥΑ) και “Λαϊκή συσπείρωση” (σ.σ. ΚΚΕ) . Όλοι οι υπόλοιποι ψήφισαν ναι. Αλλά ακόμη που δεν ψήφισαν ναι, λευκό ψήφισαν. Όχι δεν ψήφισε κανείς.
Είχα ζητήσει από το δημοτικό συμβούλιο να υπάρχει ακρόαση με κάποιον από τους εντολείς μου (σ.σ. κατοίκους Τούμπας) πριν την ψηφοφορία και η απάντηση ήταν πως είναι αδύνατο.
Για το πρόβλημα του κλεισίματος του δρόμου:
Κλείνοντας τους δρόμους της Άνω Τούμπας κλείνουμε την πρόσβαση σε όλα τα νοσοκομεία από τον περιφερειακό. Κλείνοντας τις υπόλοιπες οδούς κλείνουμε τον δρόμο που παρκάρει ο κόσμος για να βρεθεί στο Ιπποκράτειο.
Την ώρα που πεθαίνουν 100 συμπολίτες μας την μέρα εμείς είμαστε εντάξει με το να κλείνουμε τους δρόμους προς τα νοσοκομεία;
Για το αν του έγινε πρόταση να μην ασχοληθεί επειδή εμπλέκεται ο ΠΑΟΚ:
Μου είπαν ότι «επειδή είναι ΠΑΟΚ η θέση μας είναι λεπτή». Του είπα ότι λυπάμαι σαν δημότης Θεσσαλονίκης λυπάμαι που δεν μπορώ να έχω τα πρακτικά της πόλης μου επειδή εμπλέκεται ο ΠΑΟΚ.
Το θέμα εκκρεμεί στο δημοτικό συμβούλιο. Έχω ζητήσει ακρόαση και στο Μητροπολιτικό συμβούλιο. Από εκεί θα πάει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και το ΣτΕ.
Η εντολή που έχω και ανανεώθηκε την τελευταία φορά μετά το Σάββατο είναι να πάω μέχρι τέλους. Μέχρι τέλους είναι το συμβούλιο της επικρατείας.
Για το Παλέ:
Από τo 2005 υπογράφηκε σύμβαση παραχώρησης του Παλε στον Άρη για 10+10 χρόνια. Το 2015 όταν θα έπρεπε να ενεργοποιηθεί η σύμβαση για τα επόμενα δέκα χρόνια η διοίκηση Λάσκαρη ακολούθησε μια διαφορετική οδό και ήθελε να διαπραγματευτεί με το υπουργείο παρά τα όσα τους είχαμε πει.
Εκείνη η συμφωνία είχε απενεργοποιηθεί. Τώρα είναι το δίκαιο να βγει η συμφωνία από τα συρτάρια και να ενεργοποιηθεί η συμφωνία για τα επόμενα 49 χρόνια.