Το τρίτο μοντέλο της αυτόνομης πλέον DS Automobiles είναι μια μεγάλη μπερλίνα των 4,93 m που θα διατίθεται κατά κύριο λόγο με επαναφορτιζόμενους υβριδικούς κινητήρες και με την ισχύ να φτάνει μέχρι τα 360 άλογα!
Για να φτιάξει τη νέα γκάμα της, η DS Automobiles ακολούθησε τη λογική οδό, ήγουν τη λογική της αγοράς. Ως εκ τούτου έδωσε προτεραιότητα στα SUV! Το 2017, αποκάλυψε το μεγάλο DS 7 Crossback και το 2018 το μικρό DS 3 Crossback. Αλλά για να εδραιώσει το υψηλό ίματζ της, η DS Automobiles ήξερε ότι έπρεπε να τοποθετηθεί στην αγορά με τις μεγάλες μπερλίνες. Εξ ου και το τρίτο μοντέλο της γκάμας της που είναι αυτό που θα έλεγαν οι Γάλλοι, μια luxueuse Routière.
Πριν να εγκαταλείψει το πόστο του, ο Yves Bonnefont, πρώην διευθυντής της φίρμας, εξήγησε ότι οι μπερλίνες εξακολουθούσαν να έχουν πολλούς οπαδούς σε ορισμένες αγορές, κυρίως την Κίνα, η οποία είναι σαφώς η προτεραιότητα της DS 9. Όμως, ο Yves Bonnefont επεσήμανε ότι «και στην Ευρώπη, υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που αγαπούν την κομψότητα μιας πανέμορφης μπερλίνας».
Η DS γνωρίζει, ωστόσο, ότι οι πωλήσεις της θα κινηθούν σε χαμηλό επίπεδο. Έτσι, περιόρισε αντίστοιχα και τις δαπάνες για το αυτοκίνητο. Τούτου λεχθέντος, η DS 9 μοιράζεται τη βάση της με το Peugeot 508L, την κινεζική έκδοση του νέου 508. Δεν πρόκειται, ωστόσο, για μια απλή αλλαγή του λογότυπου.
Το αυτοκίνητο υιοθετεί όλα τα αισθητικά Gimmicks της DS. Υπάρχει λοιπόν μια μεγάλη μάσκα με νικελένιο περίγραμμα που εκτείνεται προς τα φώτα και τους αεραγωγούς, ενώ ένα χοντρό νικελένιο ζωνάρι κόβει το καπό στα δύο, λεπτομέρεια που είχε «ανακοινωθεί» ήδη από τα πρωτότυπα.
Στο επίπεδο του προφίλ παρατηρούμε την ύπαρξη κρυφών λαβών στις πόρτες. Η DS 9 υιοθετεί σιλουέτα τύπου Fastback, με την αψίδα του κλωβού των επιβατών να σβήνει πίσω, βαθιά μέσα στον τρίτο όγκο, αισθητικά εξαφανίζοντάς τον.
Τα φίνα φώτα παίρνουν το σχέδιο με την κλιμακωτή μορφή που έχουμε δει στο DS 7. Το νίκελ που περνά από το κάτω μέρος τους, φεύγει προς την κατεύθυνση των τροχών. Το αυτοκίνητο μάλιστα, τολμά να υιοθετήσει ένα χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο της πρώτης DS: Φώτα φλας στην κορυφή του πίσω κρύσταλλου.
Στο εσωτερικό του, η DS 9 παίζει επίσης το χαρτί ελέγχου του κόστους, δανειζόμενη ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό του DS7. Πριν αρχίσετε να βάλετε κατά ριπάς εναντίον της DS Automobiles, να σας θυμίσουμε ότι η πρακτική αυτή είναι όλο και συχνότερη, ακόμη και μεταξύ των γερμανικών Premium μοντέλων.
Είμαστε λοιπόν σε ένα οικείο έδαφος όσον αφορά την εικόνα: Μεγάλη οθόνη 12 ιντσών στο κέντρο, η οποία απαλείφει σχεδόν όλα τα κουμπιά. Αυτά που παραμένουν βρίσκονται κάτω από και γύρω από τον μοχλό ταχυτήτων. Τα όργανα είναι προφανώς ψηφιακά. Το ταμπλό είναι πλήρως επενδυμένο με δέρμα Nappa, ενώ η Alcantara καλύπτει τον ουρανό και τα αλεξήλια. Και μεταξύ των κεντρικών αεραγωγών υπάρχει το ρολόι που υπογράφει η BRM.
Βασισμένη πάνω στην πλατφόρμα EMP2 με το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα γνωστό μεταξόνιο των 2,9 m, η DS 9 υπόσχεται γενναιόδωρους χώρους, απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία στην Κίνα.
Τα πίσω καθίσματα είναι θερμαινόμενα, με σύστημα μασάζ και αεριζόμενα, ενώ το μεγάλο ανακλινόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο ενσωματώνει υποδοχές USB.
Η DS 9 είναι εξοπλισμένη με την DS Active Scan Suspension: Μια αυτόματα ρυθμιζόμενη ανάρτηση που λαμβάνει πληροφορίες από μια κάμερα που αναλύει και εντοπίζει τις ανισομέρειες της δρόμου. Στον κατάλογο του εξοπλισμού υπάρχει επίσης ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, η οποία λειτουργεί μέχρι τα 180 km/h, σύστημα νυχτερινής όρασης, πρόσβαση μέσω Smartphone κ.λπ.
Από την τεχνική πλευρά, η γκάμα των συστημάτων κίνησης αποτελείται κυρίως από επαναφορτιζόμενους υβριδικούς κινητήρες. Κατ’ αρχάς, θα υπάρχει δικίνητη έκδοση με 225 άλογα. Με μπαταρία ιόντων λιθίου 11,9 kWh, αυτή η DS 9 θα μπορεί να ταξιδεύει μεταξύ 40 και 50 χιλιομέτρων αμιγώς ηλεκτρικά.
Στη συνέχεια, θα υπάρχει μια επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση 250 ίππων, με μεγαλύτερη μπαταρία και τετρακίνηση, με ένα δεύτερο ηλεκτρικό μπλοκ στον πίσω άξονα, η οποία θα αποδίδει συνολικά 360 ίππους! Μια κλασική έκδοση βενζίνης με 225 άλογα είναι επίσης στο πρόγραμμα. Και… δεν υπάρχει ντίζελ στο μενού.
Η εμπορική καριέρα της DS 9 θα ξεκινήσει το δεύτερο 6μηνο του 2020, με το αυτοκίνητο να κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Κίνα.
ΠΗΓΗ: www.drive.gr