Ενδιαφέρουσα έρευνα αποκαλύπτει ποιες ηλικιακές ομάδες ευθύνονται για τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα.
Έρευνα της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct έρχεται να μας δώσει ενδιαφέρουσες πληροφορίες αναφορικά με τις ηλικιακές ομάδες που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα.
Οι οδηγοί ηλικίας 20-30 ετών ήταν αυτοί που εμφάνισαν μεγαλύτερο ποσοστό ατυχημάτων το 2022 με ποσοστό 19,3%, ενώ ακολούθησαν οι οδηγοί 30-40 ετών με ποσοστό 13,4%. Αντίθετα, οι οδηγοί 70-80 ετών εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της οδήγησης ιδιαίτερα προσεκτικοί και η συμμετοχή τους στα ατυχήματα περιορίζεται στο ποσοστό των 9,2%.
Οι ηλικίες 40-50 ετών, αλλά και αυτές των 50-60 ετών έχουν συμμετοχή στα ατυχήματα κατά 11,5%, για να πέσει το ποσοστό στο 10,8% στους οδηγούς 60-70 ετών. Τέλος, χαμηλά είναι τα ποσοστά στους οδηγούς 80 ετών και πάνω με ποσοστό 10,6%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Hellas Direct, οι νέοι ηλικίας 20-30 ετών ευθύνονται για τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα
Η Hellas Direct, κάνοντας τη σχετική σύγκριση με τα στοιχεία του 2022 και του 2021 (βάσει των περιστατικών που κλήθηκε να διαχειριστεί διαπίστωσε ότι ενώ το 2021 οι νέοι οδηγοί ηλικίας 20 με 30 ετών είχαν εμπλακεί σε ατύχημα με μικρά αυτοκίνητα συνολικού μήκους 3,7 m – 4,1 m. Το 2022 όμως τα δεδομένα άλλαξαν και οι οδηγοί που ανήκουν στις ηλικίες 20-30 είχαν εμπλοκή σε ατυχήματα με μεγάλα αυτοκίνητα άνω των 4,7 m σε ποσοστό 25%, με το 23,9% των αυτοκινήτων αυτών να είναι ηλικίας 11-15 ετών. Την ίδια στιγμή, το ποσοστό των ατυχημάτων της ηλικιακής ομάδας 30-40 ετών, στην ίδια κατηγορία οχημάτων ανήλθε στο 16,6%.
Όσον αφορά τους οδηγούς ηλικίας 65 ετών και άνω, τα στοιχεία έδειξαν ότι το μέγεθος του αυτοκινήτου δεν έπαιξε κάποιον ουσιαστικό ρόλο.
Οι νέοι οδηγοί 20-30 ετών εμπλέκονται σε ατύχημα με παρκαρισμένο αυτοκίνητο σε ποσοστό 37%, με τη δεύτερη πιο συχνή αιτία ατυχήματος να αφορά τη σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα λόγω μη τήρησης αποστάσεων σε ποσοστό 24,2%.
Σχεδόν το ίδιο συμβαίνει και με τους οδηγούς ηλικίας 30-40 ετών, που εμπλέκονται σε ατύχημα με παρκαρισμένο αυτοκίνητο σε ποσοστό 37,4%, ενώ ακολουθεί η σύγκρουση λόγω μη τήρησης αποστάσεων με ποσοστό 22,6%.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος, ότι για τις ηλικίες άνω των 60 ετών τα ατυχήματα με παρκαρισμένα αυτοκίνητα αποτελεί την πρώτη αιτία, ενώ η δεύτερη αιτία ενός ατυχήματος είναι η κίνηση όπισθεν ή η αναστροφή.
Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα της οδικής ασφάλειας και των τροχαίων ατυχημάτων καλό θα ήταν να είναι βαρύνουσας σημασίας για την Πολιτεία. Έχοντας περάσει το προηγούμενο διάστημα προεκλογικές περιόδους βουλευτικών, δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, η απουσία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου (από όλα τα κόμματα) για την οδική ασφάλεια σίγουρα αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού. Ο φόρος αίματος που πληρώνει άλλωστε η Ελλάδα κάθε χρόνο στην άσφαλτο είναι δυσβάσταχτος και το ζήτημα απαιτεί ουσιαστικές και εφαρμόσιμες προτάσεις που θα οδηγήσουν στην τάχιστη λύση του.
ΠΗΓΗ: www.drive.gr