Τα 249 αντίτυπα στα οποία θα παραχθεί η νέα V12 Vantage Roadster έχουν ήδη προπωληθεί. Και οι αντίστοιχοι τυχεροί θα βάλουν στο χέρι ένα roadster με κινητήρα 700 PS και τελική στα 200 mph (321 km/h).
Για την Aston Martin δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζει μία Vantage Roadster. Είναι όμως η πρώτη φορά που επιλέγει να το κάνει φορώντας ένα δωδεκακύλινδρο κινητήρα στα σπλάχνα της. Με 700 PS ισχύ, 753 Nm ροπή και 372 ίππους στον τόνο, μιλάμε για ένα μοντέλο που δεν είναι απλά εντυπωσιακό στην όψη αλλά και στην πράξη.
Ο 5,2 λίτρων twin-turbo V12 με την περιεχόμενη γωνία των 60 μοιρών συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF, καθώς και με ένα μηχανικό LSD διαφορικό ώστε να μεταφέρει όλη αυτή τη ροπή στον πίσω άξονα. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε περίπου 3,5” ενώ το κοντέρ του αυτοκινήτου, όπως προείπαμε, καταφέρνει να φτάσει τη βελόνα στα 200 mph (321 km/h). Τα νούμερα αυτά είναι σίγουρα εντυπωσιακά. Αρκεί να μην τα συγκρίνει κανείς με άλλες παρουσίες του φετινού Monterey Speed Week, όπως τη Bugatti Mistral Roadster και το Hennessey Venom F5 Roadster…
Αναφορικά με τις αναρτήσεις, είναι σε γενικές γραμμές ίδιες με αυτές της V12 Vantage. Έχουν γίνει όμως επεμβάσεις στα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ώστε να βελτιστοποιηθεί η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το σύστημα διεύθυνσης που, σύμφωνα με τους εξελικτές της φίρμας, προσφέρει τη μέγιστη δυνατή αίσθηση και ταχύτατη απόκριση. Τα φρένα, με τη σειρά τους, είναι κεραμικά (CCB), με δίσκους 410mm μπροστά/ 360 mm πίσω και εξαπίστονες/ τετραπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα.
Η εκτεταμένη χρήση σύνθετων υλικών έχει περιορίσει σε ένα βαθμό το συνολικό βάρος, το οποίο αγγίζει τα 1.855 κιλά. Όσο για την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, έχει μελετηθεί αρκετά και έχει βελτιωθεί στα σημεία, ώστε να καταφέρνει να παραμένει σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, ακόμα και χωρίς τη δραματική πίσω αεροτομή της κλειστής έκδοσης. Όποιος βέβαια από τους 249 τυχερούς αποφασίσει πως τη θέλει, μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί και αυτή. Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4,514 m, με το πλάτος και το ύψος αντίστοιχα στα 1,982 m και 1,247 m. Η οροφή, με τη σειρά της, μπορεί να ανοίγει και να κλείνει αυτόματα σε χρόνο 6,7”/6,8”, λειτουργώντας σε ταχύτητες έως 50 km/h.
Η καλύτερη, πάντως, περιγραφή του αυτοκινήτου, είναι αυτή του Marek Reichman, Chief Creative Officer της Aston Martin. «Από σχεδιαστικής άποψης, η V12 Vantage Roadster είναι ένας συνδυασμός ζωντανής γλυπτικής και φυσιολογίας, όπως οι λειτουργίες ενός κορυφαίου δρομέα ή ενός καθαρόαιμου αλόγου κούρσας. Από τη μία πλευρά, όπως ακριβώς τα όργανά τους αναπτύσσονται για να χειρίζονται τις πιέσεις της κορυφαίας απόδοσης και εκπαιδεύονται να συνεργάζονται για να αυξάνουν την απόδοση και την ισχύ χρησιμοποιώντας οξυγόνο, η V12 Vantage Roadster σχεδιάστηκε για να μεγιστοποιεί τα οφέλη της ροής του αέρα, εντός και γύρω από το αυτοκίνητο. Και από την άλλη -για τους οδηγούς μας- δημιουργήσαμε αυτό το σπορ αυτοκίνητο με ανοιχτή οροφή, για όσους λαχταρούν ενθουσιασμό και δράμα. Η πλατφόρμα μας έδωσε μια σχεδιαστική ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε μια σύγχρονη οπτική δήλωση της πρόθεσης. Το αποτέλεσμα είναι ένα ζωντανό, αναπνέον, οδηγικό γλυπτό, με ένα επίπεδο ελέγχου που «κάθεται» στα δάχτυλα».
ΠΗΓΗ: www.drive.gr