Η Honda παρουσίασε σήμερα την ευρωπαϊκή έκδοση της ενδέκατης γενιάς του Civic που θα είναι διαθέσιμη σε χάτσμπακ αμάξωμα και αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα e:HEV. Διαθέσιμο από το ερχόμενο φθινόπωρο.
Η ιαπωνική φίρμα παρουσίασε επίσημα την ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Honda Civic e:HEV, το οποίο θα διατεθεί στις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου αποκλειστικά με το νέο υβριδικό σύστημα που μας σύστησε ο κατασκευαστής τόσο στο νέο Jazz όσο και στο CR-V.
Το νέο Civic είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την Honda. Η εντέκατη γενιά του έρχεται 50 χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του, το 1972, για να ολοκληρώσει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας του κατασκευαστή, αλλά και να δώσει συνέχεια στην επιτυχημένη πορεία ενός από τα μακροβιότερα μοντέλα της αγοράς. Αξίζει να σημειώσουμε πως όλα αυτά τα χρόνια, το Civic έχει διατεθεί σε περισσότερες από 170 χώρες, με τις πωλήσεις του να έχουν ξεπεράσει τα 27,5 εκατ. αυτοκίνητα.
Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, το ευρωπαϊκό Civic δεν διαφέρει σημαντικά από το μοντέλο που θα διατεθεί στις υπόλοιπες ηπείρους και παρουσιάστηκε από την Honda τον περασμένο Ιούνιο. Όπως και στην απερχόμενη γενιά του, το νέο Civic προσεγγίζει τον όρο χάτσμπακ, τον οποίο τίμησε σε όλες τις γενιές του, με τη λογική του πεντάθυρου αμαξώματος μεν, αλλά όχι και του παραδοσιακού «κοφτού» πίσω μέρους. Το νέο Civic συνεχίζει να έχει μακριά ουρά, με μεγάλο και επικλινές πίσω παρμπρίζ.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί η απλότητα με καθαρές γραμμές που παραπέμπουν στις πρώτες γενιές του μοντέλου. Οι σχεδιαστές έδωσαν μεγάλη έμφαση στην ορατότητα, με τα μεγάλα παράθυρα τα μετατοπισμένα προς τα πίσω A-pillars και τους καθρέφτες που είναι πλέον τοποθετημένοι στις πόρτες.
Στο ταμπλό, ξεχωρίζουν οι αεραγωγοί που έχουν ενσωματωθεί σε μια οριζόντια λωρίδα που διατρέχει ολόκληρο το ταμπλό με μοτίβο honeycomb και αποτελεί σήμα κατατεθέν του νέου Civic. Πίσω από το τριάκτινο τιμόνι συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2″, ενώ η κεντρική οθόνη αφής του infotainment έχει μεγαλώσει στις 9″ και είναι τοποθετημένη λίγο ψηλότερα απ’ ότι στο παλιό μοντέλο και συνεχίζει φυσικά να υποστηρίζει Apple CarPlay, Android Auto και λοιπές τεχνολογίες συνδεσιμότητας.
Η Honda τονίζει ότι η ποιότητα των υλικών έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, ενώ το μακρύτερο κατά 3,5 πόντους μεταξόνιο έχει βελτιώσει κι άλλο τους χώρους για τους επιβάτες. Σε επίπεδο εργονομίας, η ιαπωνική φίρμα τήρησε και σε αυτό το νέο μοντέλο της τη δέσμευση να μην καταργήσει εντελώς τους φυσικούς διακόπτες και έτσι ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται από τα περιστροφικά χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα και όχι αναζητώντας το κατάλληλο μενού στην οθόνη του infotainment.
Επιπλέον, ακολουθώντας την μόδα των τελευταίων χρόνων που θέλει αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργάζονται με κορυφαίες εταιρείες από τον χώρο του audio, το νέο Honda Civic θα εξοπλίζεται στις κορυφαίες εκδόσεις του Elegance και Sport με ηχοσύστημα 12 ηχείων που φέρει την υπογραφή της BOSE.
Σε μια και υβριδική έκδοση
Αφήνοντας στην άκρη την εμφάνιση, τους χώρους και τις ηχητικές απολαύσεις που θα προσφέρει το νέο Civic, τα σημαντικά νέα αφορούν το σύστημα κίνησής του το οποίο, όσον αφορά την Ευρώπη τουλάχιστον, για πρώτη φορά στην ιστορία δεν θα περιλαμβάνει έναν συμβατικό θερμικό κινητήρα είτε βενζίνης, είτε ντίζελ.
Το νέο Civic θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα e:HEV. To τελευταίο αποτελείται από μια νέας γενιάς μπαταρία ιόντων λιθίου 72 κυψελών και δύο συμπαγών ηλεκτρομοτέρ που συνεργάζονται με έναν 2λιτρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού. Ο τελευταίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και η θερμική του απόδοση φτάνει το 41% -ένα από τα υψηλότερα νούμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα, όσον αφορά τα αυτοκίνητα παραγωγής. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 184 ίπποι και 315 Nm ροπής.
Το υβριδικό σύστημα είναι μια βελτιωμένη εκδοχή αυτού που γνωρίσαμε στο CR-V, με νέα μονάδα διαχείρισης που έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις και βρίσκεται πλέον κάτω από το μπροστινό καπό, μαζί με τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος μετάδοσης. Θυμίζουμε ότι στο e:HEV της Honda την ευθύνη για την κίνηση του αυτοκινήτου έχουν πρωτίστως οι ηλεκτροκινητήρες, με τον βενζινοκινητήρα να έχει τον ρόλο της γεννήτριας και να εμπλέκεται ελάχιστα στην κίνηση του αυτοκινήτου, προς όφελος της οικονομίας. Το υβριδικό σύστημα εναλλάσσεται στις λειτουργίες EV, Hybrid και Engine, χωρίς να απαιτείται επέμβαση από τον οδηγό, με τον τελευταίο να έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα οδήγησης: τα Eco, Normal, Sport και Individual.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, η Honda υποστηρίζει ότι το νέο Civic θα καλύψει και τους πλέον απαιτητικούς τόσο με την συμπεριφορά του στο δρόμο όσο και με τη δύναμη που θα επιταχύνει. Κι όλα αυτά, όπως τονίζει, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Τα εργοστασιακά νούμερα που έδωσε η Honda στην δημοσιότητα κάνουν λόγο για κατανάλωση μικρότερη των 5 lt/100 km και εκπομπές CO2 κάτω από τα 110 g.
Από πλευράς συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας, το νέο Civic θα εξοπλίζεται με το αναβαθμισμένο πακέτο Honda Sensing που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το προηγμένο Traffic Jam Assist, το βελτιωμένο Lane Keeping Assist με πιο φυσική αίσθηση και το νέο Low-Speed Braking Control. Όλα τα συστήματα λειτουργούν πιο αποδοτικά χάρη στη νέα κάμερα που έχει ευρύτερο πεδίο σε σύγκριση με τον προγενέστερο συνδυασμό κάμερας-ραντάρ, τον ταχύτερο επεξεργαστή, το νέο λογισμικό και τους έξι αισθητήρες σόναρ. Επιπλέον έχουμε αερόσακους νέου τύπου για οδηγό/συνοδηγό που μειώνουν την πιθανότητα τραυματισμού στο κεφάλι, και νέους πλευρικούς αερόσακους για τους πίσω επιβάτες.