Γενικά

Επίσημο: Νέα GMA T.33 (video)

Όταν όλοι οι κατασκευαστές βαδίζουν με μαθηματική ακρίβεια… στην πρίζα, η Gordon Murray Automotive με τη νέα σκληροπυρηνική Τ.33, αποδεικνύει στην πράξη ότι υπάρχει ακόμα ζωή στον πλανήτη των petrolheads.

GMA T.33

Οι petrolheads αυτού του πλανήτη, όσοι τελοσπάντων έχουμε απομείνει ακόμα, μπορούμε να πάρουμε μια βαθιά ανάσα ανακούφισης. Η Gordon Murray Automotive, με την παρουσίαση της νέας T.33 απέδειξε στην πράξη ότι δεν είναι τα πάντα… ρεύμα. Οι Βρετανοί, δεν πήγαν μόνο κόντρα στη «μόδα» της εποχής αλλά δημιούργησαν στην κυριολεξία, ένα έργο τέχνης!

Η T.33 είναι σκληροπυρηνική, τεχνολογικά προηγμένη και με έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα κάτω από το macho περιτύλιγμα της που στροφάρει έως τις 11.100 rpm, έτσι, για να αναστατώνει τις αισθήσεις και τους πάντες στο πέρασμα της! Δυστυχώς όμως όπως συμβαίνει με κάθε τι «θεικό» σε αυτήν τη ζωή, η T.33, θα διατεθεί σε μόλις 100 αντίτυπα και με τιμή εκκίνησης 1,37 εκατ. λίρες χωρίς τους φόρους… Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

GMA T.33

Πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο της GΜΑ μετά την Τ.50 (υπάρχει επίσης και η αγωνιστική Τ.50s Niki Lauda) το οποίο και αυτό με τη σειρά του είναι 2θέσιο, με κεντρικά τοποθετημένο ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα δια χειρός Cosworth που δημιουργήθηκε με σκοπό να προσφέρει απόλαυση χωρίς συμβιβασμούς αλλά και δυνατότητα χρήσης σε καθημερινούς ρυθμούς!

Ο κινητήρας της T.33 είναι όμοιος με αυτόν της Τ.50 που σημαίνει ότι είναι V12 στα 3,9 lt περιστρέφεται όμως έως τις 11.100 rpm (11.800 rpm στην Τ.50). Είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, έχει νέους εκκεντροφόρους, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, νέα χαρτογράφηση, νέο σύστημα ψύξης νερού και λαδιού και ζυγίζει μόλις 178 kg.

GMA T.33

Αποδίδει 615 PS στις 10.500 rpm με 451 Nm ροπής στις 9.000 rpm. Ωστόσο, το 75% της ροπής είναι διαθέσιμο μόλις στις 2.500 rpm, ενώ το 90% από τις 4.500 έως τις 10.500 rpm. Υπάρχει επίσης ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην οροφή όπως στα μονοθέσια, τύπου ram-air, ενώ εξ΄ολοκλήρου σχεδιασμένο από λευκό χαρτί είναι και το σύστημα της εξάτμισης.

Για την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, φροντίζει ένα κιβώτιο της Xtrac 6 σχέσεων το οποίο διατίθεται τόσο σε manual έκδοση όσο και με το σύστημα IGS (Instantaneous Gearchange System με paddles στο τιμόνι) ως έξτρα. Το κιβώτιο συνδυάζεται με συμπλέκτη χαμηλής αδράνειας και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD). Το εντυπωσιακό είναι ότι η χειροκίνητη εκδοχή έχει βάρος 82 kg, το δε αυτόματο κιβώτιο ζυγίζει μόλις 78 kg.

GMA T.33

Η T.33, χτίζεται πάνω στο iFrame πλαίσιο της GMA, το οποίο είναι ελαφρύ και κατασκευασμένο πλήρως από ανθρακονήματα. Μάλιστα, ο Gordon Murray ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το συγκεκριμένο μονοκόκ είναι το ελαφρύτερο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά συγκριτικά πάντα με τα αντίστοιχα σούπερκαρ της κατηγορίας. Και δεν έχουμε λόγο να μην τον πιστέψουμε κρίνοντας και από το συνολικό βάρος του οχήματος που δε ξεπερνά τα 1.100 kg…

Το σύστημα διεύθυνσης τώρα, έχει old school φιλοσοφία, από την άποψη ότι διαθέτει υδραυλική υποβοήθηση, τα φρένα αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους που υπογράφει η Brembo με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω, ενώ η ανάρτηση υιοθετεί τη λύση των διπλών ψαλιδιών εμπρός και πίσω. Οι δε τροχοί, ντύνονται με ελαστικά της Michelin (Pilot Sport 4 S) και έχουν διάσταση 235/35 και 295/90, με διάμετρο 19 και  20‘’ αντίστοιχα.

GMA T.33

Σε ότι αφορά την αεροδυναμική του μοντέλου, μπορεί στην Τ.33 να απουσιάζει το ευμεγέθες σύστημα «ανεμιστήρα» που συναντάμε στην Τ.50, ωστόσο υιοθετείται ένα νέο σύστημα που φέρει την ονομασία Passive Boundary Layer Control (PBLC) και εκμεταλλεύεται σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της GMA άριστα το φαινόμενο του ground effect, χάρη στην εισαγωγή που υπάρχει στο εμπρός μέρος που διοχετεύει τον αέρα κάτω από το δάπεδο. Ενώ και ο τεχνολογικά προηγμένος διαχύτης στο πίσω μέρος του αυτοκίνητο, συνδράμει τα μέγιστα στην αεροδυναμική απόδοση, σε τέτοιο βαθμό ώστε η GMA να υποστηρίζει ότι είναι 30% πιο αποτελεσματικό από τα ανταγωνιστικά σούπερκαρς! Εξυπακούεται πως και στην περίπτωση της T.33 δίνει το παρών η ενεργή πίσω αεροτομή, η οποία ανασηκώνεται αυτόματα ή και χειροκίνητα –τριών σταδίων- από τον οδηγό.

Στην καμπίνα, η ατμόσφαιρα είναι σπαρτιάτικη και πολεμική. Όπως αρμόζει δηλαδή σε ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό όχημα. Δεν υπάρχουν οθόνες, ούτε ατελείωτα μενού και διακόπτες που να προκαλούν σύγχυση και απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Τα πάντα είναι εστιασμένα στην εμπειρία της οδήγησης. Υπάρχουν μόνο οι απαραίτητοι περιστροφικοί διακόπτες στο τιμόνι, ένας αναλογικός πίνακας οργάνων αλλά και δυνατότητα σύνδεσης μέσω Apple Carplay η Android Auto. Επιπλέον, οι δυο επιβάτες έχουν στη διάθεση τους και ένα διόλου ευκαταφρόνητο αποθηκευτικό όγκο της τάξεως των 280 lt.

Η νέα T.33 θα κατασκευαστεί στις νέες εγκαταστάσεις της GMA επί βρετανικού εδάφους, με τα πρώτα «κομμάτια» να παραδίδονται στους τυχερούς κατόχους τους από τις αρχές του 2024 και μετά.

ΠΗΓΗ: www.drive.gr

YellowRadio.gr

Yellow Radio FM 101.7, το ραδιόφωνο στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης! Το ραδιόφωνο που τολμάει να συγκρουστεί!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button