Η κορυφαία έκδοση του pick-up της Ford είναι σχεδιασμένη για εκτός δρόμου συγκινήσεις.
Η Ford παρουσίασε την τρίτη γενιά του F-150 Raptor, η οποία συνεχίζει την παράδοση ως η ταχύτερη και πιο σκληροτράχηλη έκδοση του δημοφιλούς pick-up.
Κάτω από το καπό του νέου Raptor βρίσκεται μια βελτιωμένη έκδοση του twin-turbo βενζινοκινητήρα EcoBoost V6 χωρητικότητας 3,5 λίτρων που συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και τετρακίνηση. Στάνταρ είναι το ηλεκτρονικό κλείδωμα πίσω διαφορικού ενώ προαιρετικά διατίθεται διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen μπροστά. Η Ford δεν ανακοίνωσε ακόμα την ισχύ και τη ροπή του μοτέρ όμως αυτές αναμένεται να είναι παρόμοιες με τον προκάτοχό του (450 PS / 690 Nm). Βελτιωμένη θα είναι η ηχητική εμπειρία, χάρη στη νέα εξάτμιση με ενεργές βαλβίδες που θα έχει λειτουργίες Quiet, Normal, Sport και Baja.
Η έλευση του ανταγωνιστικού Ram 1500 TRX με V8 απόδοσης 710 PS οδήγησε τη Ford στην ανακοίνωση του Raptor R το οποίο θα φορά επίσης V8 κινητήρα υψηλής απόδοσης (πιθανότατα από το Shelby GT500).
Πίσω στο “βασικό” F-150 Raptor μεγάλη έμφαση δόθηκε στην ανάρτηση του μοντέλου, η οποία του χαρίζει ακόμα καλύτερες δυνατότητες εκτός δρόμου. Έχουμε νέα ανάρτηση πέντε συνδέσμων πίσω (ειδικά για το Raptor), ράβδο Panhard, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Fox Live Valve και ελατήρια που επιτρέπουν διαδρομή ανάρτησης 356 mm εμπρός και 381 mm πίσω.
Παράλληλα έχουν γίνει και οι αντίστοιχες ενισχύσεις στο πλαίσιο τύπου σκάλας για να αντέχει σε πιο σκληρή χρήση εκτός δρόμου. Σε αυτό συμβάλλουν και τα ελαστικά παντός εδάφους BFGoodrich KO2 με διάμετρο 35″ (προαιρετικά 37″) που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Επιπλέον, μέσα από το νέο Terrain Management System ο οδηγός έχει πρόσβαση σε επτά προγράμματα: Slippery, Tow/Haul, Sport, Normal, Off Road, Baja, και Rock Crawl που προετοιμάζουν κατάλληλα το αυτοκίνητο για τις εκάστοτε συνθήκες.
Σχεδιαστικά, το Raptor ακολουθεί μια εξελικτική στρατηγική σε σύγκριση με τον προκάτοχό του (όπως και το νέο F-150) και παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο παρόλο που είναι εντελώς ανασχεδιασμένο.
Ξεχωρίζει πάντως από τα υπόλοιπα F-150 χάρη στη νέα μάσκα (μαύρη γρίλια με επιγραφή Ford, σκουρόχρωμα φώτα LED, εκτός δρόμου προφυλακτήρας με προστατευτική ποδιά), το φούσκωμα στο καπό με την εισαγωγή αέρα, τις προεκτάσεις στα φτερά, τη διαφορετική πόρτα καρότσας, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και το νέο πίσω προφυλακτήρα.
Στο εσωτερικό έχουμε λεπτομέρειες από ανθρακονήματα, πορτοκαλί πινελιές και αλουμινένια paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι που προέρχονται από την Shelby Mustang GT500.
Οι πωλήσεις του νέου Ford F-150 Raptor θα ξεκινήσουν στις ΗΠΑ μέσα στο καλοκαίρι του 2021. Η εταιρεία δεν ανακοίνωσε ακόμα τις τιμές όμως το πιθανότερο είναι να εμφανιστούν ελαφρώς αυξημένες σε σύγκριση με το Raptor προηγούμενης γενιάς, ξεκινώντας κάτω από τα $60.000.
ΠΗΓΗ: www.drive.gr