Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 462 ή 381 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία έως και 59 χιλιόμετρα.
Η Audi συμπληρώνει τη γκάμα του Q8 με το Q8 TFSI e quattro, με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα. Πρόκειται για το έβδομο επαναφορτιζόμενο υβριδικό της εταιρείας από το 2019.
Το μοντέλο θα είναι είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος: Το Q8 60 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 462 PS και ροπή 700 Nm. Σε πλήρη λειτουργία και των δύο κινητήριων συστημάτων, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ρυθμίζεται ηλεκτρονικά στα 240 km/h. Το Q8 55 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 381 PS και 600 Nm ροπής ενώ επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα επίσης στα 240 km/h.
Σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία, το Q8 60 TFSI e quattro, επιτυγχάνει αυτονομία έως 56 χιλιόμετρα (κατά NEDC, έως 45 χιλιόμετρα κατά WLTP). Το Q8 55 TFSI e quattro επιτυγχάνει ηλεκτρική αυτονομία έως 59 χιλιόμετρα (κατά NEDC, έως 47 χιλιόμετρα κατά WLTP). Μέχρι ταχύτητες 135 km/h το Q8 TFSI e quattro μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο 3.0 TFSI V6, με ισχύ 340 PS και ροπή 450 Nm. Συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό κινητήρα (PSM) με μέγιστη ισχύ 100 kW, ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών και έχει χωρητικότητα 17,8 kWh, περίπου 0,5 kWh περισσότερο από την αντίστοιχη μπαταρία με την οποία λανσαρίστηκε το Q7 TFSI e quattro το 2019, ενώ είναι και περίπου 40 κιλά ελαφρύτερη. Χρησιμοποιείται κύκλωμα υγρής ψύξης, σημαντικός παράγοντας για την ενεργειακή χωρητικότητα και την απόδοση της μπαταρίας.
Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός 8-τάχυτου tiptronic κιβωτίου. Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης quattro, χρησιμοποιεί κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση. Το 40% της ροπής κατανέμεται στο μπροστινό άξονα και το 60% στον πίσω. Αν χρειαστεί, το μεγαλύτερο ποσοστό ισχύος κατευθύνεται στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση (μέχρι 85% στον μπροστινό άξονα και έως 70% στον πίσω).
Το σύστημα υβριδικής διαχείρισης του Audi Q8 TFSI e quattro επιλέγει τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας για κάθε διαδρομή αυτόματα. Το αυτοκίνητο ξεκινά σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται μόνον όταν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη δύναμη, ενώ μπορεί να επιλέξει και αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία από την κεντρική οθόνη του συστήματος MMI.
Η λειτουργία Hybrid περιλαμβάνει τρεις επιμέρους θέσεις, προς επιλογή από τον οδηγό τις “Auto”, “Hold” και “Charge”. Στη θέση “Auto”, το υβριδικό σύστημα επιλέγει αυτόματα τον βέλτιστο τύπο κίνησης: πλήρως ηλεκτρικό σε χαμηλές ταχύτητες, τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε υψηλότερες ταχύτητες και συχνά συνδυασμό των δύο.
Στη θέση “Hold” διατηρείται η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο με μικρές αποκλίσεις, ενώ στην “Charge” το σύστημα επιλέγει τη φόρτιση της μπαταρίας όσο το δυνατόν περισσότερο κατά την οδήγηση.
Η προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης είναι ένα ακόμη σημαντικό σύστημα. Όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, το σύστημα αποφασίζεται αν το αυτοκίνητο θα ρολάρει ελεύθερα με απενεργοποιημένο τον TFSI («coasting») ή εάν θα επιβραδύνει μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα και συνεπώς θα ανακτά ενέργεια πέδησης. Το Audi Q8 TFSI e quattro επιτυγχάνει ανάκτηση έως και 80 kW κατά το φρενάρισμα.
Το Audi drive select διατίθεται επίσης στάνταρ στο Audi Q8 TFSI e quattro. Προσφέρει επιλογή έως και επτά διαφορετικών προφίλ οδήγησης, έχοντας πρόσβαση στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του 3.0 TFSI, του tiptronic, της αερανάρτησης (στάνταρ στο Q8 60 TFSI e quattro, προαιρετική με το Q8 55 TFSI e quattro) και του υδραυλικού τιμονιού.
Τα νέα υβριδικά μοντέλα plug-in διαθέτουν καλώδιο φόρτισης για πρίζες οικιακού και βιομηχανικού τύπου. Με τη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης έως και 7,4 kW, μια άδεια μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε περίπου δυόμισι ώρες. Με την εφαρμογή myAudi, οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν προσαρμοσμένες υπηρεσίες από το Audi connect στα smartphone τους. Στο Audi Q8 TFSI e quattro συμπεριλαμβάνεται επίσης καλώδιο Mode 3 για δημόσιους σταθμούς φόρτισης.
Στην Ελλάδα, το Audi Q8 55 TFSI e quattro αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμά του.
Πηγή: Audi