2022: Καθηγητής ρωτάει μαθήτρια τι στάσεις της αρέσουν στο κρεβάτι
Στις 9/02/22 13 μαθήτριες του 3ου Γυμνάσιου και Λυκείου Θεσσαλονίκης κατήγγειλαν ΔΥΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ για ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ
Οι μαθητές αγανακτισμένοι αποφάσισαν να θέσουν το σχολείο υπό κατάληψη. Στην είσοδο,βρίσκεται πανό
‘’ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ’’ και κολλημένες στο τζάμι φράσεις που ειπώθηκαν από τους καθηγητές στις μαθήτριες.
Τι είναι η σεξουαλική παρενόχληση;
Σεξουαλική παρενόχληση είναι οποιαδήποτε ανεπιθύμητη λεκτική, μη λεκτική ή σωματική συμπεριφορά σεξουαλικού χαρακτήρα που αποσκοπεί ή έχει ως αποτέλεσμα την προσβολή της αξιοπρέπειας ενός προσώπου ιδίως με τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος.
Οι μαθήτριες λοιπόν καταγγέλλουν την φραστική κυρίως αλλά και σωματική , με συγκεκριμένες χειρονομίες σεξουαλική παρενόχληση και αρνούνται να συνεχίσουν να διδάσκονται από τέτοιου είδους καθηγητές.
Οι μαθητές του σχολείου με ένα πνεύμα ομαδικότητας και αλληλεγγύης που τους διακατέχει επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν ως όπλο, την φωνή τους και να εκθέσουν τους καταγγέλλοντες καθώς όπως δηλώνουν η κατάσταση έφτασε ‘’εκτός ορίων’’.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην είσοδο του σχολείο έχει τοποθετηθεί πανό συμπαράστασης στις μαθήτριες του σχολείου το οποίο αναφέρεταιστην πατριαρχία που πρέπει να καταπολεμηθεί.
Τι είναι πατριαρχία;
Πατριαρχία ονομάζεται το κοινωνικό σύστημα στο οποίο οι άντρες κρατούν κατά κύριο λόγο την εξουσία και κυριαρχούν στην πολιτική, αποτελούν ηθικές και ιδεολογικές αυθεντίες και διαθέτουν κοινωνικά προνόμια ενώ συνήθως διαθέτουν τον έλεγχο της περιουσίας. Οι πατριαρχικές κοινωνίες είναι συνήθως ανδρογραμμικές, δηλαδή η περιουσία και το οικογενειακό όνομα κληρονομούνται από άντρα σε άντρα. Πατριάρχης είναι η αρσενική κεφαλή μιας εκτεταμένης οικογένειας που ασκεί δεσποτική και απόλυτη εξουσία, ή, κατά επέκταση, ένα μέλος της άρχουσας τάξης ή κυβέρνησης μιας κοινωνίας που ελέγχεται από γηραιούς άντρες.
Για το ζήτημα έχουν ενημερωθεί ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείο Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, καθώς και η αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης, Ιωάννα Κοσμοπούλου.
Ο διευθυντής του 3ου λυκείουΛευτέρης Λιάζοςδήλωσε πως δεν είχε καμία γνώση πάνω στο ζήτημα και μόλις ενημερώθηκε για τις καταγγελίες ρώτησε το 15μελές του σχολείου για το αν υπάρχουν στοιχεία. Ακόμα, υποστήριξε πως θα αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που αναλογούνκαι ότι για να προχωρήσει το ζήτημα θα πρέπει οι καταγγελίες να γίνουν επίσημα.
ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΥ: ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Την ίδια θέση είχε και η ηαντιδήμαρχος Παιδείας, Ιωάννα Κοσμοπούλου, η οποία τόνισε την αναγκαιότητα έγγραφης καταγγελίας από τους μαθητές.
Ακόμα, οι δύο καθηγητές αρνούνται κάθε κατηγορία από τις μαθήτριες και αποποιούνται κάθε ευθύνης.
ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΕΔΕ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ;
Για να περάσουν ΕΔΕ οι καθηγητές πρέπει το σχολείο να σταματήσει να τελεί υπό κατάληψη και να αρχίσει να λειτουργεί κανονικά. Ο διευθυντής του Λυκείου Λ. Λιάζος τονίζει ότι προσπαθούν από την Δευτέρα να διευθετήσουν το ζήτημα όμως το σχολείο θα πρέπει να είναι ανοιχτό και προσβάσιμο για να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.
ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ 8 ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ:
Οι γονείς 8 μαθητριών από το γυμνάσιο αποφάσισαν να προχωρήσουν σε έγγραφη επίσημη καταγγελία έναντι του καθηγητή ώστε να δρομολογηθεί η κατάσταση και να αποδοθεί δικαιοσύνη. Οι γονείς είναι εξαγριωμένοι όπως και οι μαθητές και δεν μπορούν να πιστέψουν την δυναμική των τελευταίων εξελίξεων.
ΣΤΙΣ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΕΛΗΞΕ Η ΚΑΤΑΛΗΨΗ:
Οι μαθητές Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022 έληξαν την κατάληψη με την προϋπόθεση ότι μέχρι να διαλευκανθεί το θέμα, οι συγκεκριμένοι καθηγητές δεν θα διδάσκουν στο σχολείο.
ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ
Οι μαθήτριες υποστηρίζουν ότι ο καθηγητής κινήθηκε ‘’’ύπουλα’’. Οι ίδιες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούσε ως πρόσχημα την εξουσία που είχε αλλά και ένα συμβουλευτικό ύφος φέρνοντας τες σε αυτή τη θέση. Τις ρωτούσε για προσωπικά θέματα, όσον αφορά την σεξουαλική τους ζωή με χυδαίο φρασεολογικό περιεχόμενο ενώ τους συμβούλευε για το άλλο φύλο ακουμπώντας τες κάποιες φορές σε σημεία που τις έκανε να αισθάνονται άβολα. Ακόμα, τις περισσότερες φορές τόνιζε ότι αυτά πρέπει να μείνουν μεταξύ τους ενώ όπως αναφέρουν οι ανήλικες κοπέλες ‘’δεν ξέραμε τι να κάνουμε προσπαθούσαμε να τον αποφύγουμε’’.
Ακόμα, δεν ήταν λίγες οι φορές που τις ρωτούσε τι φοράνε από κάτω ενώ παράλληλα προσπαθούσε να τους δείξει ότι αυτή είναι φυσιολογική στάση ενός καθηγητή που νοιάζεται για τις μαθήτριες του.
ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ:
Ο προιστάμενος της εισαγγελίας ζήτησε από την εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης να παραγγείλει την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να διακριβωθεί αν στοιχειοθετείται κατάχρηση ανηλίκων κατά συρροή ή προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας ανηλίκου.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Οι απόψεις των καθηγητών όπως είναι δεδομένο, ποικίλλουν όπως ποικίλλουν και οι καθηγητές.
Κάποιοι δυσπιστούν ονομάζοντας αυτή την κίνηση ως ‘’αφορμή για κατάληψη’’ ενώ άλλοι, σοκαρισμένοι επιλέγουν να μην πάρουν θέση. Παρόλαυτα η αμφιβολία για το ήθος των δύο συγκεκριμένων καθηγητών έχει γεννηθεί και όλοι περιμένουν την έκβαση της απόφασης για να στεφθεί η υπόθεση με επιτυχία.
Οι δύο καθηγητές βρίσκονται σε άδεια και όχι σε διαθεσιμότητα ενώ, σύμφωνα με τον διευθυντή του 3ου Λυκείου Θεσσαλονίκης, ο ένας καθηγητής από τους δύο που καταγγέλλονται ζήτησε τηλεφωνικά να πάρει μετάθεση σε άλλο σχολείο.
Ούτως ή άλλως: ‘’Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον’’
Ρεπορτάζ: Λυδία Τουλουμίδου