Το νέο Honda Jazz ακολούθησε όλες τις σύγχρονες τάσεις χωρίς να απολέσει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.
Το Honda Jazz πάντα ξεχώριζε στην κατηγορία των σουπερμίνι χάρη στον ραφιναρισμένο και πρακτικό χαρακτήρα του. Η νέα τέταρτη γενιά όμως, καταφέρνει να εκμεταλλευτεί όλη τη σύγχρονη τεχνολογία και εμπειρογνωσία που διαθέτει η Honda, διατηρώντας εκείνες τις κρυφές και φανερές χάρες που κάνουν το Jazz να ξεχωρίζει. Για όλους αυτούς τους λόγους περιλαμβάνεται στη λίστα με τους επτά φιναλίστ που θα διεκδικήσουν τον πολυπόθητο τίτλο “Best Buy Car of Europe” του διαγωνισμού AUTOBEST 2021.
Το νέο Honda Jazz διατηρεί τη σιλουέτα ενός όγκου, ενσωματώνοντας παράλληλα πιο σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα με μεγαλύτερα φανάρια, διαφορετική γραμμή παραθύρων και περισσότερες καμπύλες σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Στο πίσω μέρος, τα φώτα έχουν για πρώτη φορά οριζόντια διάταξη, με την πόρτα του χώρου αποσκευών να διατηρεί το χαμηλό κατώφλι και να εξασφαλίζει μεγάλο άνοιγμα.
Χάρη στη νέα δομή του εμπρός μέρους, το Jazz απορροφά καλύτερα την ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης, κάτι που αποδείχθηκε και στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP όπου αξιολογήθηκε με την τοπ βαθμολογία των πέντε αστέρων. Το νέο Jazz υιοθετεί την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) – πατέντα της Honda, που αποτελεί τη βάση για άριστη παθητική ασφάλεια, αυξάνοντας την προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις. Επιπλέον, η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος επέτρεψε να μειωθεί το πάχος στις εμπρός κολόνες στο μισό. Ως τούτου και με το νέο σχεδιασμό του ταμπλό και των υαλοκαθαριστήρων βελτιώθηκε η ορατότητα προς τα εμπρός.
Νέας σχεδίασης είναι και τα εμπρός καθίσματα με ακόμα μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων, βελτιωμένη πλευρική στήριξη και χρήση νέων υλικών για την κατασκευή τους. Επιπλέον, είναι πιο χαμηλά τοποθετημένα και αυξάνουν την ευκολία εισόδου και εξόδου των εμπρός επιβατών, ενώ το νέο μεγαλύτερο έδρανο και το ειδικά εξελιγμένο αφρώδες υλικό εξασφαλίζουν άνεση ακόμα και μετά από πολύωρες διαδρομές. Πίσω, οι χώροι παραμένουν κορυφαίοι και το κάθισμα διατηρεί τα Magic Seats που ανασηκώνουν τα έδρανα, ενώ οι πλάτες που πέφτουν δημιουργούν επίπεδο χώρο 1.205 lt. Με τις πλάτες στην όρθια θέση, η χωρητικότητα είναι 304 lt και η φόρτωση πανεύκολη.
Η σύγχρονη σχεδίαση της καμπίνας βελτίωσε ακόμη περισσότερο την πρακτικότητα και την εργονομία. Έτσι, το εσωτερικό του νέου Jazz διαθέτει μπόλικες πρακτικές θήκες και έξυπνες λεπτομέρειες. Η εργονομία αναβαθμίστηκε χάρη στην ύπαρξη φυσικών πλήκτρων για βασικές λειτουργίες, όπως και από την οθόνης αφής των 9” στο κέντρο του ταμπλό. Το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων του νέου Honda Jazz προσφέρει κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας, WiFi hot-spot καθώς και το Honda Personal Assistant που υποστηρίζει φωνητικές εντολές.
Η νέα γενιά του μικρού Honda διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδική, υπό το νέο σήμα εξηλεκτρισμού e:HEV. Το υβριδικό πακέτο αποτελείται από έναν 1.500άρη κινητήρα i-VTEC και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που συνεργάζονται με τον πλέον αποδοτικό τρόπο. Υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας, το EV Drive, το Hybrid Drive και το Engine Drive, με τα δύο πρώτα να αφορούν στην καθημερινότητα και το τρίτο κυρίως στο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο. Το σύγχρονο υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με το τεχνολογικά προηγμένο κιβώτιο e-CVT σταθερής σχέσης μετάδοσης που λειτουργεί πάντα με βάση τον ύψιστο βαθμό απόδοσης.
Η εκκίνηση του Jazz γίνεται ηλεκτρικά και ο i–VTEC κατά βάση φορτίζει την μπαταρία. Όταν η διαχείριση του συστήματος κρίνει πιο αποδοτική την απ’ ευθείας εκμετάλλευση της βενζίνης, τότε συνδέει το θερμικό μοτέρ στους τροχούς με το κλείσιμο ενός συμπλέκτη. Η αθροιστική απόδοση των 109 PS και 253 Nm εξασφαλίζει 0-100 km/h σε 9,4” και 175 km/h τελικής, ενώ χάρη στην υβριδική φύση του συστήματος δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη με ετήσια τέλη κυκλοφορίας (82-84 g/km CO2).
Το τέταρτης γενιάς Jazz διατίθεται και σε έκδοση Crosstar με χαρακτηριστικά crossover. Χρησιμοποιεί το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης, ενώ η καμπίνα του ξεχωρίζει από τις διαφοροποιημένες ταπετσαρίες και διακοσμητικές φάσες. Μεγαλύτερες διαφορές ωστόσο έχει η εξωτερική εμφάνιση. Η μάσκα διαθέτει γρίλια, υπάρχουν μαύρα πλαστικά για την προστασία του αμαξώματος καθώς και ράγες οροφής.
Η βασικότερη αλλαγή πάντως στο Jazz Crosstar αφορά στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Με 15,2 cm αντί για 13,6 του συμβατικού Jazz, η αύξηση του ύψους προκύπτει από τα ελατήρια της ανάρτησης και από τη μεγαλύτερη διάμετρο των τροχών.
Το νέο Honda Jazz Hybrid διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Comfort, Elegance και Executive, προσφέροντας από τη βασική Comfort την πληρέστατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing, ενεργά προσκέφαλα καθώς και δέκα αερόσακους. Έτσι λοιπόν, πέρα από τους μετωπικούς αερόσακους, τους εμπρός πλευρικούς και την πλαϊνή αεροκουρτίνα, η τέταρτη γενιά του Jazz διαθέτει αερόσακο γονάτων οδηγού, αερόσακο ανάμεσα στον οδηγό και στον συνοδηγό, και πίσω πλευρικούς που βρίσκονται στα πάνελ των θυρών.
Οι αναβαθμισμένες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού με την ονομασία Honda SENSING περιλαμβάνουν μία νέα, πιο ευρυγώνια και υψηλότερης ευκρίνειας κάμερα στη θέση της κάμερας πολλαπλών χρήσεων και τη λειτουργία αισθητήρα του City-Brake Active System (CTBA) της προηγούμενης γενιάς Jazz. Η νέα κάμερα αναγνωρίζει περισσότερα στοιχεία στο οδόστρωμα και την κυκλοφορία. Μεταξύ άλλων, ανιχνεύει εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει στην άκρη του δρόμου (χορτάρι ή πέτρες), ένα αντίθετα ερχόμενο όχημα, ή παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς χρήση φλας, καθώς τις πινακίδες οδοσήμανσης.
Πιο αναλυτικά, το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING περιλαμβάνει:
Collision Mitigation Braking System (Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος) – με βελτιωμένη λειτουργία τη νύχτα και ανίχνευση πεζών σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Το σύστημα ειδοποιεί επίσης τον οδηγό εάν ανιχνεύσει δικυκλιστή που επιχειρεί να διασχίζει το δρόμο.
Adaptive Cruise Control – διαχειρίζεται αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ακολουθεί τους χαμηλούς ρυθμούς κυκλοφορίας ενω ώρα κυκλοφοριακής συμφόρησης (Low Speed Follow).
Lane Keeping Assist System (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας) – λειτουργεί από τα 72km/h σε αστικούς και επαρχιακούς δρόμους – και σε αυτοκινητόδρομους με πολλαπλές λωρίδες – αυξάνοντας έτσι το πλαίσιο ασφάλειας.
Road Departure Mitigation System (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας) – αποτρέπει την απομάκρυνση από το δρόμο και τη λωρίδα. Προειδοποιεί τον οδηγό αν ανιχνεύσει ότι το όχημα πλησιάζει στο εξωτερικό άκρο του οδοστρώματος (χορτάρι ή πέτρες), ένα αντίθετα ερχόμενο όχημα, ή τάση τυχαίας παρέκκλισης από τη λωρίδα (χωρίς φλας).
Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας) – χρησιμοποιεί την εμπρός ευρυγώνια κάμερα για να αναγνωρίζει αυτόματα και νσ προβάλλει τις πινακίδες σήμανσης κυκλοφορίας στην οθόνη LCD 7″. Το σύστημα ανιχνεύει στρογγυλές πινακίδες σήμανσης κυκλοφορίας που απεικονίζουν όρια ταχύτητας και απαγορευτικά προσπέρασης. Δύο πινακίδες μπορούν να εμφανίζονται κάθε φορά – στη δεξιά πλευρά της οθόνης προβάλλονται μόνο πινακίδες με όρια ταχύτητας, ενώ στην αριστερή προβάλλονται απαγορευτικά προσπέρασης και όρια ταχύτητας με πρόσθετες πληροφορίες, όπως καιρικές συνθήκες, για παράδειγμα.
Intelligent Speed Limiter – αναγνωρίζει πινακίδες ταχύτητας και θέτει το όριο ταχύτητας. Εάν η πινακίδα ορίου ταχύτητας δείχνει μικρότερη ταχύτητα από την πραγματική, μία ένδειξη στο ταμπλό αναβοσβήνει σε συνδυασμό με ένα προειδοποιητικό ήχο και το σύστημα, σταδιακά, μειώνει την ταχύτητα του οχήματος.
Auto High-Beam (Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας) – λειτουργεί σε ταχύτητες πάνω από 40km/h για αυτόματη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα/προπορευόμενα οχήματα (αυτοκίνητα φορτηγά και μοτοσυκλέτες), ποδήλατα και το φως του περιβάλλοντος.
Blind Spot Information (Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου) – σε συνδυασμό με το Cross Traffic Monitor προσφέρεται στάνταρ στην έκδοση Executive.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ακόμα όλες τις σύγχρονες ηλεκτρικές ευκολίες, ενεργό cruise control, αισθητήρα βροχής και φώτων, αυτόματο κλιματισμό και πολλά ακόμα χαρακτηριστικά.
Η τιμή για το νέο Honda Jazz ξεκινά από τις €21.700 με το αυτοκίνητο να καλύπτεται από πέντε χρόνια εγγύησης και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
ΠΗΓΗ: www.drive.gr