Με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που «φιλοξενεί» τον ηλεκτροκινητήρα, τα Peugeot 3008 και 5008 κερδίζουν πόντους σε επιδόσεις, κατανάλωση και ρύπους.
Με στόχο τη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και τις καλύτερες επιδόσεις, τα Peugeot 3008 και 5008 αποκτούν και mild hybrid έκδοση στην γκάμα τους.
Κάτω από το καπό των δύο αυτών μοντέλων συναντάμε τη νέα γενιά του γνωστού βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech, ο οποίος τώρα αποδίδει136 ίππους (από 130) με 230 Nm στις 1.750 rpm. Το σύνολο λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και διαθέτει υπερσυμπιεστή με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Είναι ένα στοιχείο που ελάχιστα μοντέλα βενζίνης διαθέτουν.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας έρχεται να αντικαταστήσει τον PureTech 130 EAT8 και στο εξής θα τοποθετείται και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας.
Η 48βολτη μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και έχει μικτή χωρητικότητα 898 Wh, με ωφέλιμη τις 432 Wh.
Το σύνολο συμπληρώνεται με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που ακούει στο όνομα e-DSC6 και το οποίο «φιλοξενεί» τον ηλεκτροκινητήρα στο καβούκι του. Ο τελευταίος είναι ένα μοτέρ μόνιμου μαγνήτη με μέγιστη ισχύ 21 kW (29 PS) και ροπή 55 Nm.
Στο γνωστό i-Cockpit των Peugeot 3008 Hybrid και 5008 Hybrid υπάρχει απεικόνιση της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι ενεργοποιείται αυτόματα. Στην πράξη οι δύο κινητήρες μπορούν να συνεργάζονται αλλά και να λειτουργούν ανεξάρτητα, με πρωταρχικό στόχο πάντα τη χαμηλότερη κατανάλωση.
Στη φάση της επιτάχυνσης ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί επικουρικά για βελτιστοποίηση των επιδόσεων και προσθέτει έως 12 PS στη συνδυαστική ισχύ. Αντίθετα στη φάση της επιβράδυνσης ο ηλεκτροκινητήρας φροντίζει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας αναστρέφοντας την λειτουργία του σε γεννήτρια. Σε ό,τι έχει να κάνει με την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, αυτή ενεργοποιείται μόνον μέσα στην πόλη και για μικρές αποστάσεις.
Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με την οικονομία, η Peugeot μιλά για έως και 15% χαμηλότερη κατανάλωση, η οποία πρωτίστως εξασφαλίζεται στις αστικές μετακινήσεις και δευτερευόντως στον αυτοκινητόδρομο. Την ίδια στιγμή οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από τα 126 gr/km για το 3008.
Τα νέα Peugeot 3008 και 5008 Hybrid θα συναρμολογούνται στο Sochaux της Γαλλίας και θα αρχίσουν να διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς.
ΠΗΓΗ: www.drive .gr