Το ισχυρότερο και ταχύτερο Golf παραγωγής από την Volkswagen!
Μετά από τις εκδόσεις επιδόσεων GTI, GTD, GTE και GTI Clubsport, η Volkswagen παρουσίασε επίσημα την τετρακίνητη ναυαρχίδα της γκάμας του Golf με το πρόθεμα R. Όπως ήταν αναμενόμενο, το Golf R αποτελεί την ισχυρότερη και ταχύτερη έκδοση παραγωγής στην ιστορία του μικρομεσαίου της Volkswagen και έρχεται φορτωμένο με ολόκληρη την τεχνολογική φαρέτρα της γερμανικής εταιρείας.
Ξεκινάμε από τον κινητήρα που δεν είναι άλλος από τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 2.0 TSI (EA888 evo4) που για την περίσταση αποδίδει 320 PS και 420 Nm διαθέσιμα μεταξύ 2.100-5.250 rpm. Αυτό σημαίνει πως το νέο Golf R έχει +10 PS και +40 Nm σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενώς αυτόματου κιβωτίου DSG 7 σχέσεων που συνεργάζεται με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion με προηγμένο torque vectoring και ηλεκτρονικό διαφορικό XDS. Παράλληλα στις ΗΠΑ και τον Καναδά, η γερμανική φίρμα θα προσφέρει και έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων η οποία όμως δεν θα έρθει στην Ευρώπη.
Χάρη σε όλα αυτά, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 4,7″ ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h.
Το Golf R έχει νέα ρύθμιση της ενεργής ανάρτησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (μεγαλύτερη γωνία κάμπερ, νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο, μεγαλύτερες αντιστρεπτικές, πιο σφιχτά ελατήρια και μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 20 mm) καθώς και του συστήματος διεύθυνσης. Εκτός από τα γνωστά προγράμματα οδήγησης Comfort, Sport, Race και Individual του Vehicle Dynamics Manager, η Volkswagen εξόπλισε το Golf R με λειτουργίες Special (που σχεδιάστηκε για την πίστα του Nürburgring και το καθιστά 17″ ταχύτερο από τον προκάτοχό του) αλλά και Drift (που αλλάζει τις παραμέτρους στο σύστημα τετρακίνησης και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα διευκολύνοντας την πλαγιολίσθιση).
Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους 358 mm εμπρός και διπίστονες αλουμινένιες δαγκάνες σε μπλε απόχρωση.
Σχεδιαστικά, το Golf R ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Golf VIII χάρη στο ανασχεδιασμένο bodykit. Αυτό περιλαμβάνει εμπρός προφυλακτήρα παρόμοιο με του GTI Clubsport που όμως έχει διαφορετική σχάρα στις μεγάλες εισαγωγές αέρα, ποδιά σε στυλ αλουμινίου και φυσικά το έμβλημα R στη φωτιζόμενη γρίλια.
Στο προφίλ έχουμε προεκτάσεις των μαρσπιέ, ασημί καθρέφτες και νέες ζάντες 19″ με πέντε διπλές ακτίνες. Πίσω ξεχωρίζει η διπλή αεροτομή (ίδια με του GTI Clubsport) και ο αρκετά μεγαλύτερος διαχύτης που φιλοξενεί τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης από την Akrapovic.
Η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει τρεις αποχρώσεις – Lapiz Blue Metallic, Pure White και Deep Black Pearl Effect.
Στο εσωτερικό έχουμε πλούσιο εξοπλισμό με την οθόνη αφής 10″ που φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης ψυχαγωγίας Discover Pro με νέα γραφικά R, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″ και τον ambient φωτισμό να δηλώνουν το παρόν. Τα σπορ καθίσματα έχουν επενδύσεις από Nappa leather σε μαύρη απόχρωση με μπλε ραφές και μπλε έμβλημα R.. Άλλες σπορ πινελιές είναι οι λεπτομέρειες με look ανθρακονημάτων, και τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι
Οι πωλήσεις του Volkswagen Golf VIII R θα ξεκινήσουν μέσα στο 2021.
Πηγή: Volkswagen