Το Peugeot E-3008 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που λανσάρεται βασισμένο στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis.
Η τρίτη γενιά του 3008 μαζί με το 100% ηλεκτρικό Peugeot E-3008 ανακοινώθηκε και επίσημα από την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, επτά χρόνια ύστερα από την τελευταία, δεύτερη γενιά του μοντέλου.
Με ντεμπούτο ως 100% ηλεκτρικό εξ ου και η ονομασία Peugeot E-3008 (με τους υβριδικούς κινητήρες να ακολουθούν), το νέο γαλλικό crossover όπως έχουμε ήδη αναφέρει όταν δόθηκαν στη δημοσιότητα οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες, είναι το πρώτο που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis. Αρχιτεκτονική που σταδιακά θα αντικαταστήσει την παλιά πλέον EMP2.
Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις. Την Allure και την GT με τρία διαφορετικά πακέτα επιλογών και μέχρι τρεις ηλεκτροκινητήρες.
Το πρώτο πακέτο θα διατίθεται με 400βολτη αρχιτεκτονική και μπαταρία 73 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι τοποθετημένος εμπρός και θα αποδίδει 210 άλογα και 343 Nm, ενώ η αυτονομία του εκτιμάται πως θα είναι 525 km με μία πλήρη φόρτιση.
Το δεύτερο πακέτο θα χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία των 73 kWh και θα είναι και αυτή τοποθετημένη εμπρός, αλλά θα διαθέτει κι έναν ηλεκτροκινητήρα πίσω ο οποίος θα αποδίδει παραπάνω 111 ίππους και 160 Nm. Έτσι, θα αποδίδει συνολικά 320 άλογα.
Η αυτονομία εκτιμάται πως θα είναι η ίδια με του προηγούμενου μοντέλου, που σημαίνει ότι ο πίσω ηλεκτροκινητήρας θα μπορεί να ωφεληθεί από ένα σύστημα αποσύνδεσης, το οποίο θα ενεργοποιείται σε συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης.
Τέλος, το τρίτο πακέτο θα χρησιμοποιεί μια μπαταρία 98 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα που θα τοποθετείται εμπρός, ο οποίος θα αποδίδει 230 άλογα και 343 Nm. Έτσι, θα πετυχαίνει αυτονομία της τάξεως των 700 km με μία πλήρη φόρτιση. Εδώ να τονίσουμε ότι δεν θα υπάρχει δεύτερος ηλεκτροκινητήρας με αυτό το μέγεθος μπαταρίας.
Στο νέο Peugeot E-3008 θα διατίθενται διάφορα προφίλ οδήγησης. Ένα από αυτά, θα είναι και η ενεργοποίηση της τετρακίνησης στην έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, η οποία θα μοιράζει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς όταν ο δρόμος είναι ολισθηρός, αλλά μόνο σε ταχύτητα έως τα 135 km/h.
To νέο Peugeot E-3008 θα έχει τη θύρα φόρτισης πάνω από τον πίσω αριστερό θόλο του αυτοκινήτου και θα επιτρέπει στον χρήστη να αναπληρώσει την μπαταρία μέσω φόρτισης AC ή DC. Για φόρτιση μέσω εναλλασσόμενου ρεύματος, ο τυπικός ενσωματωμένος φορτιστής θα μπορεί να δεχτεί ισχύ έως και 11 kWh από μία τριφασική οικιακή πρίζα, ενώ με wallbox θα μπορεί να δέχεται ισχύ έως και 22 kWh.
Σε έναν φορτιστή DC, το νέο Peugeot E-3008 θα μπορεί να δεχτεί ισχύ μέχρι 160 kW, επιτρέποντας στη στάνταρντ μπαταρία να φορτίζεται από το 20% έως το 80% σε 30 λεπτά.
Το Peugeot E-3008 επωφελείται επίσης και από τη λειτουργία vehicle-to-load (V2L), η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο μέσου ειδικού βύσματος να φορτίζει οικιακές συσκευές ή για άλλες χρήσεις με ισχύ έως 3,6 kW και 16 A.
Επιπλέον, το γαλλικό crossover περιλαμβάνει και τη λειτουργία έξυπνης φόρτισης (V1G), η οποία είναι ενσωματωμένη στο αυτοκίνητο και το βοηθά να ρυθμίζει τη φόρτιση και την κατανάλωση ενέργειας -σύμφωνα με τον εκάστοτε πάροχο ενέργειας που έχει ο ιδιοκτήτης-, έτσι ώστε να προσαρμόζεται ο χρόνος φόρτισης και η κατανάλωση ρεύματος, για να υπάρχει όσο το δυνατόν χαμηλότερη χρέωση.
Για να αξιοποιηθεί στο έπακρο η διαθέσιμη χωρητικότητα της μπαταρίας, το Peugeot E-3008 έρχεται με στάνταρντ αντλία θερμότητας, αντί για τη συμβατική εσωτερική θέρμανση.
Προσφέρεται επίσης με τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας τα οποία μπορούν να επιλεγούν μέσω των κουμπιών πάνω στο τιμόνι: Χαμηλή, στην οποία, η επίδρασή της, είναι παρόμοια με αυτήν ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης και άλλες δύο που είναι η μέτρια και η ενισχυμένη. Τα δύο τελευταία επίπεδα, ενεργοποιούν αυτόματα και τα φώτα stop.
Σύμφωνα με την Peugeot, ο οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιεί το αριστερό κουμπί για να αυξήσει το επίπεδο ανάκτησης, ενώ το δεξί κουμπί για τη μείωσή της. Παρόλα αυτά, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν αναφέρει τίποτα για οδήγηση one pedal.
Το Peugeot E-3008 έχει μήκος 4,54 m, 1,89 πλάτος και 1,64 m ύψος. Το 100% ηλεκτρικό crossover ενσωματώνει τη φωτεινή υπογραφή του Sochaux σε στυλ νυχιών, τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω. O λογότυπος έχει μεγεθυνθεί πάνω στη κλειστή μάσκα, με μικρότερα φώτα που βρίσκονται ανάμεσα στη μάσκα και στο καπό. Το Peugeot E-3008 διαθέτει στάνταρντ τεχνολογία Pixel LED σε όλες τις εκδόσεις, κάτι που σημαίνει ότι τα φώτα είναι αυτόματα προσαρμόσιμα στις φωτιστικές συνθήκες και στην αντιδιερχόμενη κυκλοφορία.
Το νέο Peugeot E-3008 διαθέτει παλέτα με έξι διαφορετικά χρώματα, με το Obsession Blue του λανσαρίσματος να αλλάζει αποχρώσεις ανάλογα με τη γωνία που το κοιτάς, ξεκινώντας από μπλε και καταλήγοντας σε πράσινο.
Στο εσωτερικό, το κύριο χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη κοίλη οθόνη των 21 ιντσών που βρίσκεται πάνω από το ταμπλό και λειτουργεί και ως ψηφιακό πάνελ οργάνων και αλλά και ως οθόνη για το infotainment.
Ωστόσο, δεν επωφελούνται όλες οι εκδόσεις από αυτή την ενιαία οθόνη, με την έκδοση Allure να προσφέρει μια ελαφρώς διαφορετική σύνθεση, η οποία αποτελείται από δύο οθόνες των 10 ιντσών, οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε ένα ενιαίο στήριγμα.
Κάτω από την κεντρική οθόνη, -σε αυτό που θα μπορούσαμε να αναφερθούμε και ως κεντρική κονσόλα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο- βρίσκονται i-Toggles, ευαίσθητα στην αφή κουμπιά, πλήρως προσαρμοζόμενα.
Τα θερμαινόμενα καθίσματα έρχονται και αυτά με τον στάνταρντ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, με τις εμπρός θέσεις να είναι σχεδιασμένες με τέτοιον τρόπο, έτσι να υποστηρίζουν ιαματική την οσφυϊκή χώρα και την πλάτη. Προαιρετικά, τα εμπρός καθίσματα μπορούν να εξοπλιστούν επίσης με αερισμό, λειτουργία μασάζ και προσαρμοζόμενα πλαϊνά στηρίγματα τα οποία φουσκώνουν και ξεφουσκώνουν για να προσαρμοστούν στο σωματότυπο του οδηγού.
Το νέο Peugeot E-3008 έχει πορτμπαγκάζ 470 λίτρων σε όλες τις εκδόσεις που υποστηρίζουν την τετρακίνηση και 520 lt στην έκδοση με την εμπρός κίνηση. Υπάρχουν επίσης και 17 διαφορετικά σημεία αποθήκευσης στο εσωτερικό, συνολικής χωρητικότητας 34 λίτρων.
Η τρίτη γενιά του γαλλικού crossover θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Ομίλου Stellantis στο Sochaux, στη Γαλλία, όπου εκεί συναρμολογούνται και οι μπαταρίες. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στο τέλος της χρονιάς στην Ευρώπη, με την Ελλάδα να αναμένει τα πρώτα αυτοκίνητα το 2024.
ΠΗΓΗ: www.drive.gr