Η κορυφαία έκδοση της νέας γενιάς GLA με απόδοση έως και 421 PS!
Λίγους μήνες μετά από την πρεμιέρα της νέας γενιάς GLA, η Mercedes-AMG παρουσίασε την κορυφαία έκδοση GLA 45 4MATIC+, η οποία ακολουθεί τις συγγενικές A 45 4MATIC+ και CLA 45 4MATIC+.
Όπως και στα αδελφά μοντέλα, ο πανίσχυρος κινητήρας M 139 χωρητικότητας 2,0 λίτρων με twinscroll turbocharger είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 387 PS / 480 Nm και με 421 PS / 500 Nm (στην GLA 45 S 4MATIC+). Όλη αυτή η δύναμη μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT 8G και του συστήματος τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+ με ενεργή κατανομή της ροπής στους πίσω τροχούς μέσα από ένα σετ από πολύδισκους συμπλέκτες (AMG Torque Conrtol).
Σύμφωνα με την Mercedes-AMG, η κορυφαία έκδοση S επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 4,3″ ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 270 km/h. Αντίστοιχα, η “απλή” GLA 45 χρειάζεται 4,4″ για τα 0-100 km/h και ο κόφτης είναι τοποθετημένος πιο χαμηλά στα 250 km/h.
Η σπορ ανάρτηση της AMG αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και τετραπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η ενεργή ανάρτηση AMG Ride Control με τρεις λειτουργίες (Comfort, Sport, Sport+). Οι μηχανικοί από το Affalterbach επενέβησαν και στη ρύθμιση του τιμονιού που έχει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους 350 mm με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και 330 mm με μονοπίστονες δαγκάνες πίσω. Αντίστοιχα, η κορυφαία έκδοση S έχει δίσκους μεγαλύτερης διαμέτρου 360 mm εμπρός με εξαπίστονες δαγκάνες.
Από το σύστημα AMG Dynamic Select, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε έξι προγράμματα (Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual και Race) τα οποία επηρεάζουν όλα τα επί μέρους συστήματα του οχήματος προσαρμόζωντας τη συμπεριφορά του ανάλογα με τις συνθήκες.
Σχεδιαστικά, το αεροδυναμικό πακέτο της GLA 45 4MATIC+ μοιάζει αρκετά με αυτό της GLA 35 4MATIC+, υπάρχουν όμως αρκετές διαφορές που ενισχύουν το “αγριεμένο” Look. Μπροστά, οι εισαγωγές αέρα έχουν μεγαλύτερα φυσικά ανοίγματα, ενώ έχει προστεθεί ένα νέο σπλίτερ και δύο αεροδυναμικά πτερύγια σε κάθε πλευρά του προφυλακτήρα. Επιπλέον, η χαρακτηριστική γρίλια “Panamericana” έχει κάθετα στοιχεία σε μαύρη απόχρωση και τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.
Στο προφίλ βλέπουμε τις ελαφρώς φαρδύτερες προεκτάσεις των φτερών, τα διακοσμητικά στοιχεία στα μαρσπιέ, τις ζάντες 19″ με δέκα ακτίνες (πεντάκτινες ζάντες 20″ στην έκδοση S ή προαιρετικά 21″).
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη προέκταση της αεροτομής, τα επιπλέον πλαίσια στις εσοχές του προφυλακτήρα, ο νέος διαχύτης και οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης με διάμετρο 82 mm (οβάλ εξατμίσεις 90 mm στην έκδοση S). Και εδώ, όλα τα διακοσμητικά είναι βαμμένα σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση (εναλλακτικά διατίθενται και σε χρώμιο).
Στο εσωτερικό βρίσκουμε συνδυασμό από μαύρες δερμάτινες επενδύσεις (τεχνητό δέρμα Artico και Dinamica Microfiber) με ραφές σε κόκκινο, κίτρινο ή μαύρο χρώμα, σπορ καθίσματα με εντονότερη πλευρική στήριξη (προαιρετικά καθίσματα AMG Performance με ενσωματωμένα προσκέφαλα), γυαλιστερό μαύρο πλαστικό στην κεντρική κονσόλα και διακοσμητικά με Look ανθρακονημάτων στο ταμπλό. Η έκδοση S ξεχωρίζει από τις κίτρινες λεπτομέρειες και το στάνταρ Flat-Bottom τριάκτινο τιμόνι AMG Performance με ενσωματωμένα χειριστήρια, χρωμιωμένη διακόσμηση και επενδύσεις από Nappa Leather.
Επιπλέον, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX έχει νέες οθόνες AMG (Classic, Sport, Supersport) που παρουσιάζουν 80 διαφορετικές παραμέτρους για το όχημα μαζί με δεδομένα για τους γύρους σε πίστα, χρησιμοποιώντας το GPS και πληθώρα αισθητήρων. Μέσω της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας, ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί την ιδανική γραμμή στην πίστα μέσα από την κεντρική οθόνη, έτσι ώστε να βελτιώσει τους χρόνους του. Τέλος, το προαιρετικό σύστημα AMG Real Performance Sound ενισχύει τον πραγματικό ήχο του κινητήρα μέσα στην καμπίνα, για μια πιο έντονη εμπειρία.
Η Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ θα κάνει πρεμιέρα στην έκθεση Γενεύης, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στο έτος.
ΠΗΓΗ: www.drive.gr