H Ήρα Κατσούδα σε μια απολαυστική συζήτηση-συνέντευξη στο Yellow Radio!
Η Ήρα Κατσούδα, μια από τις πιο γνωστές Stand-Up Comedians της Ελλάδος, παραχώρησε συνέντευξη που εκτυλίχθηκε σε μια απολαυστική συζήτηση στο Yellow Radio 92.8 FM, για την αθλητική κοινωνία, το Stand-Up comedy και τις ημέρες του κορωνοιού με ιδιαίτερο και χιουμοριστικό τρόπο.
Αναλυτικά όσα είπε στον Ιάσονα Μίσχο και τον Πάνο Τσίκαλα στην εκπομπή “Μένουμε… Studio”.
Τι είναι το stand up comedy και το πως αναδύθηκε τα τελευταία χρόνια: “Είναι ένα θεατρικό είδος πρώτα από όλα, είναι ένα μικρόφωνο με έναν άνθρωπο πάνω στην σκηνή που λέει αστεία. Τα κείμενα τα γράφει μόνος, δεν υποδύεσαι κάποιο ρόλο. Είναι η πιο ωμή μορφή κωμωδίας και ο Έλληνας έχει μια καλή σχέση με την κωμωδία, με τον Αριστοφάνη, τις επιθεωρήσεις και γενικότερα του αρέσει η κωμωδία. Είναι ένα είδος που δεν το είχε απλά μάθει. Ξεφεύγει λίγο από τα καθιερωμένα. Είναι εγγυημένο γέλιο το stand up”.
Πως κάνεις έναν άνθρωπο να γελάσει: “Έαν θέλετε να σας δείξω πραγματικά, κάνω σεμινάρια (σ.σ γέλια). Δεν μπορεί ένας ποδοσφαιριστής να εξηγήσει πως μπαίνει ένα γκολ, ούτε ο κωμικός”.
Πως ξεκίνησε το stand up η ίδια: “Ήμουν σε μια θεατρική σχολή πριν από χρόνια, δοκίμασα το είδος και άρχισα να το κάνω. Δεν είναι κάποια πολύ ευφάνταστη ιστορία. Κανείς μας δεν ήξερε τι είναι στην αρχή. Έκανα στο ξεκίνημα μου κάποιες φριχτές παραστάσεις, μετά δούλεψα, έμαθα. Πριν από αρκετά χρόνια βέβαια έγιναν αυτά”.
Πως περνάει τον χρόνο της: Δεν κάνω κάτι πολύ δημιουργικό, δεν θα σου πω ότι έχω γράψει δύο βιβλία π.χ. Κοιμάμαι αρκετά, βλέπω φίλους μέσω βίντεο-κλήσης, κάνω ένα πρόγραμμα γυμναστικής, λίγο τρέξιμο έξω. Υπάρχουν στιγμές που βαριέμαι στα όρια της ανθρώπινης αντοχής. Θέλω να κάνω τα πάντα και δεν μπορώ!”
Για το εάν η καραντίνα “γεννά” έμπνευση: “Κάτι έχω αρχίσει να γράφω και κάποια άσχετα με τον κορωνοιό. Κάνω και κορονοχτένισμα! Φαντάσου το μαλλί να το πιάσεις πολύ κοντά σαν ιός (σ.σ γέλια)”.
Για την διαφήμιση με τον Ηρακλή με τους καναπέδες που συμμετείχε: Ήταν σουρεάλ το κόνσεπτ, εμείς είχαμε γράψει τα κείμενα. Σαν κίνηση μάρκετινγκ ήταν τρομερή. Είμαστε ανοιχτή και για τον Άρη, το προτείνουμε!
Εάν οι εμπειρίες που μεταφέρουν στις παραστάσεις είναι πραγματικές: Όλες οι εμπειρίες είναι πραγματικές, απλά κάποιες τις ξεχειλώνουμε πάρα πολύ. Είναι αληθινό γεγονός, μπορείς να την κάνεις λίγο πιο υπερβολική για να βγάλει γέλιο. Κατά 99% όμως, είναι αληθινά.
Για την εμπειρία της με τον Άρη: Έχω μια κολλητή φίλη την Θεολογία που είναι φανατική Αρειανή. Μου στέλνει να ρωτήσω για τον Μπρούνο Γκάμα! Παίζατε με τον Παναθηναϊκό, με “έντυσε” με ρούχα του Άρη. Μου άρεσε στο γήπεδο. Έκανα όμως μια βλακεία. Νόμιζα ότι πρέπει να χειροκροτάω και τις δύο ομάδες. Κρίμα ήταν τα παιδιά να μην τα χειροκροτήσει κανένας… (σ.σ. γέλια).
Συνέχισε λέγοντας για τον αγώνα: “Όταν λιποθύμησε ένας ποδοσφαιριστής, σηκώθηκαν όλοι και τον χειροκροτούσαν. Γιατί να μην γίνεται αυτό από την αρχή. Εγώ θα ήθελα να χειροκροτούνται όλοι. Να υπάρχει μια ευγένεια, μια καλοσύνη”.
Εάν υπάρχει το “αυθόρμητο” στις παραστάσεις: “Ένα 20 με 30% είναι αυθόρμητο. Τα υπόλοιπα είναι κείμενο. Δεν μπορείς να βασιστείς μόνο στο αυθόρμητο. Δεν μπορείς να επαναπαυτείς όταν έχεις κοινό. Γίνονται πολλά μέσα σε μια παράσταση.
Εάν έχει ορισμό το καλό και το κακό κοινό και τα λογοπαίγνια: “Αρχικά ζητάμε ποινικό μητρώο(σ.σ. γέλια). Υπάρχουν παραστάσεις που υπάρχουν μόνο λογοπαίγνια. Στο κοινό αρέσει αρκετά το λογοπαίγνιο. Το κοινό είναι καλό ή κακό είναι ανάλογα και το χιούμορ. Ένα κακό κοινό βλέπει Σεφερλή ή έχει το χιούμορ του Ρώμα, που εγώ σίγουρα δεν έχω”.
Για το τι κάνει τον κόσμο να αγαπά τον Σεφερλή παρόλο τα σεξιστικά ή ρατσιστικά αστεία που κάνει: To χιούμορ του Σεφερλή είναι τελείως πρώτου επιπέδου. Σεξιστικά, ρατσιστικά αστεία, χιούμορ για πορδές ή που θίγουν μειονότητες είναι πολύ basic αστεία. Είναι σαν την πατάτα τηγανιτή. Σε όλους αρέσει. Η δικιά μου φιλοσοφία είναι ότι πρέπει να κάνουμε αστεία που δεν είναι η πρώτη ανάγνωση, με μια κοινωνική απόχρωση. Μπορούμε να ξεφύγουμε από το “η γυναικά αργεί να ετοιμαστεί” και “ο άντρας είναι έτσι”.
Για κωμικούς που της αρέσουν: “Από Έλληνες δεν θα σου πω, γιατί μου αρέσουν κομμάτια από σχεδόν όλους τους συναδέλφους. Η πρώτη μου επιρροή είναι ο Έντι Μέρφι. Η Ελλάδα έχει βγάλει αρκετούς κωμικούς.
Για το YouTube και την κοινότητα εκεί: “Πρέπει να κάνουμε ένα διαχωρισμό εκεί. Είναι άλλο να είσαι YouTuber και άλλο Stand Up Comedian. Είναι πολύ διαφορετικό. Δεν είναι υποδεέστερο. Παράδειγμα ο Φάνης Λαμπρόπουλος. Κάνουν κάτι πολύ πετυχημένο αλλά δεν είναι stand up comedian. Μπερδεύεται το κοινό.
Για ότι γεμίζουν θέατρα άτομα επειδή κάνουν YouTube: “Δεν με πειράζει, ο καπιταλισμός είναι σκληρός και η ζωή επίσης. Είναι πολύ λογικό Το YouTube είναι η νέα τηλεόραση. Εξαργυρώνουν την φήμη τους με εισιτήρια, γεγονός που δεν είναι κακό”.
Ένα αστείο περιστατικό από τις παραστάσεις: “Πριν από χρόνια στο Διδυμότειχο, έσκασε ένας τύπος, με λευκό καπέλο, λευκό πουκάμισο, λευκή τιράντα, Πάμπλο Εσκομπάρ, σουρωμένος. Αρχίζει και λέει κάνω και εγώ stand up στην μονάδα, σκεφτήκαμε ότι θα είναι στρατιωτικός αλλά εννοούσε μονάδα με πρόβατα. Ο Πασχάλης λοιπόν, αυτός με τα λευκά, ανέβηκε στην σκηνή και άρχισε να φωνάζει πως το κοινό κάνει παρτούζες και δεν τον καλούν! Ξεκίνησε να με κυνηγάει πάνω στην σκηνή μετά, και οι συνάδελφοι μου αντί να με βοηθήσουν με κορόιδευαν να τρέξω παραπάνω!”
Για το τι θα μπορούσε να πει για το Ελληνικό πρωτάθλημα: “Έχω να πω για την Σούπερ Λιγκ, ότι δεν με βολεύουν οι ημερομηνίες σας. Διοργανώνω και κάποιο φεστιβάλ κωμωδίας και κάθε φορά κοιτάω πότε αγωνίζεστε για να μην το βάλω πάνω στους αγώνες! Αυτό το πράγμα είναι νταβατζιλίκι! Θέλω κάποιο αρμόδιο(σ.σ. γέλια!) Ισότητα και αθλητισμός!”
Για την παράσταση της, “Για γυναίκα καλή είναι”: “Ξεκίνησα φέτος, κάναμε πρεμιέρα στην Αθήνα, κάναμε μια μεγάλη περιοδεία και τώρα τον Μάρτιο θα το ξανά κάναμε. Αλλά μαντέψτε τι έγινε! Πανδημία!”