Γενικά

Angela Merkel: Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίση εμπιστοσύνης

Η Καγκελάριος Angela Merkel, δήλωσε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να ανακτήσει την αξιοπιστία της που επλήγη σοβαρά το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Η γερμανικός τομέας κατασκευής αυτοκινήτων, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της γερμανικής οικονομίας και εργοδοτεί περισσότερους από 800.000 ανθρώπους στη χώρα, εξακολουθεί να δοκιμάζεται από τις σοβαρές επιπτώσεις του σκανδάλου ντίζελ, όταν το Volkswagen Group κατηγορήθηκε από τις αρχές των ΗΠΑ για παράνομη συσκευή εξαπατήσεις στα τεστ εκπομπών ρύπων, μια κατηγορία για την οποία η γερμανική εταιρεία δήλωσε ένοχη.

«Έχει χαθεί πολλή εμπιστοσύνη. Και αυτή την εμπιστοσύνη η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας πρέπει να κάνει το παν για να την ανακτήσει. Θα είναι προς το συμφέρον της και προς το συμφέρον των εργαζόμενων σε αυτή αλλά και για τη Γερμανική οικονομία συνολικά» δήλωσε η Καγκελάριος σε συνάντηση που είχε με τους επικεφαλής των γερμανικών εταιρειών αυτοκινήτου την Πέμπτη. Η κα. Merkel σημείωσε μάλιστα ότι το σκάνδαλο των ρύπων ξέσπασε λίγες μέρες αφότου είχε εγκαινιάσει την ίδια Έκθεση, πριν από δύο χρόνια.

Η Angela Merkel είπε πως η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας της αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζει πολλές και σημαντικές προκλήσεις. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και η διαφαινόμενη πρόθεση της Κίνας να απαγορεύσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Λίγες μέρες πριν από τις εθνικές εκλογές της Γερμανίας που θα διεξαχθούν στις 24 Σεπτεμβρίου η Merkel δέχεται σφοδρά πυρά από την αντιπολίτευση ότι διατηρεί υπερβολικά στενούς δεσμούς με την αυτοκινητοβιομηχανία και ότι απέτυχε ή δεν θέλησε να τηρήσει αυστηρή στάση όσον αφορά την μόλυνση από τα οχήματα ντίζελ, παρά την παραδοχή της ενοχής από τη Volkswagen.

Έχασε έτσι, λένε οι επικριτές της, την ευκαιρία να δώσει ισχυρή ώθηση στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Να σημειώσουμε ότι εκτός από τις κατηγορίες για τους ρύπους οι VW, BMW, Daimler, Audi και Porsche βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό έρευνα από τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για σύσταση καρτέλ.

Τις τελευταίες εβδομάδες η Καγκελάριος φαίνεται ότι υιοθετεί μια πιο σκληρή γραμμή απέναντι στη βιομηχανία αυτοκινήτου, πιέζοντας ώστε να συμφωνήσει σε μέτρα που θα μειώσουν την μόλυνση στις πόλεις. Ανακοίνωσε ήδη την ίδρυση ενός ταμείου με αρχική χρηματοδότηση ενός δισεκατομμυρίου ευρώ που στόχο θα έχει τις «καθαρές» αστικές μετακινήσεις.

Την περασμένη Πέμπτη προέτρεψε και τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθήσουν την συμφωνία που σύναψε το Γερμανικό Κράτος με τις εγχώριες εταιρείες, ώστε να εγκαταστήσουν λογισμικό που θα μειώνει τις εκπομπές ρύπων στα ντίζελ μοντέλα. Επίσης φαίνεται ότι υπαναχωρεί στις έντονες αντιρρήσεις που είχε όσον αφορά τους περιορισμούς στα ντίζελ μοντέλα, μετά και από αρκετές καταδικαστικές αποφάσεις δικαστηρίων σε πολλές πόλεις της Γερμανίας.

Ο Anton Hofreiter, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Πρασίνων στο Γερμανικό Κοινοβούλιο, δήλωσε ότι η Angela Merkel με τη στάση της έχει επιτείνει την κρίση, αφού προσπάθησε να προστατεύσει την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι που τελικά απέβη σε βάρος της, δεδομένου ότι φαίνεται να έχει μείνει πίσω στις εξελίξεις.

«Με την ομιλία της η Καγκελάριος δείχνει ποιος θα πρέπει να είναι ο δρόμος προς το μέλλον, αλλά οι πράξεις αυτής της κυβέρνησης δείχνουν ότι ακόμα προστατεύει υπερβολικά και κακομαθαίνει τις γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτου» είπε χαρακτηριστικά. «Η επόμενη κυβέρνηση πρέπει να πιέσει προς την κατεύθυνση του σοβαρού εκσυγχρονισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Οι Πράσινοι, οι οποίοι αυτή τη στιγμή συγκεντρώνουν στις δημοσκοπήσεις το 8%, ζητούν μέχρι το 2030 να σταματήσουν στη Γερμανία οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Δίνουν μάλιστα ως παράδειγμα τη Βρετανία και τη Γαλλία οι οποίες ανακοίνωσαν τη σταδιακή απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης.

Ο Matthias Wissmann, επικεφαλής του αυτοκινητικού λόμπι της Γερμανίας VDA, το οποίο διοργανώνει την Έκθεση στην Φρανκφούρτη, παραδέχτηκε ότι η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία δεν διευκόλυνε ιδιαίτερα τους πολιτικούς της συμμάχους. Ο Wissmann, ο οποίος είναι πρώην μέλος των Χριστιανοδημοκρατών και διετέλεσε Υπουργός Μεταφορών από το 1993 έως το 1998, είπε ότι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης είναι η πρώτη προτεραιότητα, αλλά επέμεινε ότι δεν θα πρέπει ένας ολόκληρος κλάδος της βιομηχανίας και εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι να καταδικάζονται για τις πράξεις κάποιων λίγων.

Ο Angela Merkel προέβλεψε ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα επιβιώσει, καθώς η ζήτηση για αυτοκίνητα αυξάνεται κατακόρυφα σε πολλά μέρη της υφηλίου. Είπε επίσης ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές παραμένουν στην αιχμή της τεχνολογίας, δεδομένου ότι το ένα τρίτο των νέων σχεδίων που κατατίθενται για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα προέρχονται από αυτούς. «Είναι προφανές ότι θα εξακολουθούμε να χρειαζόμαστε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για αρκετές δεκαετίες, την ίδια στιγμή που θα επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες».

Την περασμένη Τετάρτη οι προμηθευτές και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δήλωσαν ότι η Ευρώπη δεν θα πρέπει να βιαστεί να εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά ότι ταυτόχρονα θα πρέπει να αυξήσει τις προσπάθειές της στην κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα ώστε να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί την Κίνα.

YellowRadio.gr

Το ειδησεογραφικό Site για τους Αρειανούς. Από οπαδούς για οπαδούς!

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button