
Αντισυμβατικός, από τον τρόπο που ζούσε μέχρι τον τρόπο που δημιουργούσε μουσική και τέχνη. Έμεινε έξω από το σύστημα, αγαπούσε τόσο βαθιά τη μουσική που την έβλεπε ως μια δύναμη ζωής, μια δύναμη για αλλαγή, για χαρά.
Ο Hamish Kilgour παρέμεινε ένας σφοδρός επικριτής του συντηρητισμού και του καπιταλισμού, καθώς έβλεπε τον τρόπο με τον οποίο μπορούσε να συντρίψει και να αποστραγγίσει τους ανθρώπους.
Το Τραγούδι της Εβδομάδας, που επιλέξαμε να ακούσουμε σήμερα, είναι το “Smile” από τον Hamish Kilgour. Κυκλοφόρησε το 2014 μέσα από το άλμπουμ “All Of It And Nothing”, ένα εκπληκτικό μουσικό κομμάτι όπου νιώθουμε την καρδιά μας να χτυπάει στο ρυθμό της κιθάρας και των τυμπάνων.

Γεννήθηκε στο Christchurch και μεγάλωσε στις μικρές αγροτικές πόλεις Cheviot και Ranfurly της Νέας Ζηλανδίας, πριν καταλήξει στο Dunedin στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Πέρασε μια περίοδο στο πανεπιστήμιο και μια περίοδο ως δημοσιογράφος, αλλά αυτές οι ζωές δεν ήταν στην πραγματικότητα δικές του.
Ήταν κολλημένος στο άκρο της αντικουλτούρας, και πολλά από τα ενδιαφέροντα και τα χαρακτηριστικά που περιλάμβανε όπως ίσα δικαιώματα, ελευθερία κινήσεων, αυθεντική και ουσιαστική μουσική, ελευθερία έκφρασης, δυσπιστία προς τον “άνθρωπο” και άλλα, παρέμειναν μαζί του σε όλη του τη ζωή.

Δεν ήταν χίπης, έκανε παρέα με τους φίλους του από το Ντάνεντιν, τον Κρις Νοξ και τον Νταγκ Χουντ, και, όπως κι αυτοί, ενεργοποιήθηκε από την άφιξη του πανκ, ενός κύματος πολιτισμικής αλλαγής που στην αρχή προήλθε από την ακατέργαστη, ασυμβίβαστη μουσική που ενθάρρυνε τη δράση και την αλλαγή σε αντίθεση με το Status Quo της παθητικότητας και της στασιμότητας. Ο Hamish παρέμεινε πιστός στις ανησυχίες της αντικουλτούρας, αλλά ασπάστηκε το νέο ήθος όσον αφορά τη μουσική και την κοσμοθεωρία. Έμαθε μόνος του να παίζει ντραμς και σχημάτισε μια μπάντα με τον αδελφό του David, τους The Clean.
Εμφανίστηκαν στην ανεξάρτητη σκηνή το 1978 και άρχισαν να παίζουν σε παμπ στο Dunedin με μια εναλλασσόμενη ομάδα από ντόπιους φίλους μέχρι το 1980 όταν ο πολυοργανίστας Robert Scott συμπλήρωσε το σχήμα. Δημιούργησαν ένα συγκρότημα που άλλαξε το πρόσωπο της μουσικής σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Όλοι έχουν βρει έμπνευση στην παρορμητική δημιουργικότητα και την έλλειψη προσποίησης των Clean.

Ο ήχος τους, ο συνδυασμός του μινιμαλισμού με ηλεκτρική κιθάρα, των ψυχεδελικών ορχηστρών και της εναλλακτικής ποπ-ροκ, φτάνει σε όλο τον κόσμο.
Από την αρχή, υπήρξαν εντυπωσιακά ανεξάρτητοι και συνεχώς αναζητούσαν νέες εμπνεύσεις για να τροφοδοτήσουν τη μουσική τους και να αμφισβητήσουν τις προσδοκίες τους.
“Η μουσική επιχείρηση είναι μια επιχείρηση και είναι δολάρια και σεντ, τσαρτ, μονάδες και προϊόν, τα οποία είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που πιστεύω. Η μουσική σε εμπνέει. Κάνει τη ζωή πιο ευχάριστη… Πρέπει να συνεχίσεις να πειραματίζεσαι και να παραμένεις ανοιχτός σε πράγματα”, Hamish Kilgour.
Η μουσική δεν σταματούσε ποτέ. Τον ενθουσίαζε η ιδέα να εξερευνά συνεχώς πού θα μπορούσε να φτάσει η τέχνη του και τον γέμιζε η ελπίδα ότι αυτό θα ενέπνεε και άλλους να κάνουν το ίδιο.

Όλα τα μέλη των The Clean έγραφαν τραγούδια. Αυτό ήταν ένα σημαντικό μέρος της απήχησής τους. Τα τραγούδια του Hamish ήταν πιο έντονα, μιλούσαν με έναν αιχμηρό και άμεσο τρόπο. Ήταν ένας εξαιρετικός μουσικός που δεν προσδιοριζόταν από το όργανό του, τα ντραμς. Στην αρχή, ήταν ο ντράμερ που οδηγούσε το συναρπαστικό «Point That Thing Somewhere Else» των The Clean. Πολύ αργότερα, ήταν ο τύπος με το σάκο με τα κρουστά όργανα στον ώμο του, που έβγαζε αυθόρμητα τις μαράκες του και ενωνόταν με οποιαδήποτε μπάντα και σε οποιαδήποτε περίσταση. Έπαιζε επίσης και κιθάρα.
Μετά τη διάλυση των The Clean το 1982, μετακόμισε στην Νέα Υόρκη ψάχνοντας για έμπνευση. Εκτός από περιστασιακές σόλο συναυλίες και περιοδείες με τους The Clean, εργάστηκε για ένα διάστημα ως καλλιτεχνικός διευθυντής στη Βιβλιοθήκη Morgan του Μανχάταν και έκανε επίσης οικοδομικές και ξυλουργικές εργασίες. Αυτό του έδωσε χρόνο να ασχοληθεί με άλλα έργα. Κυκλοφόρησε αρκετούς δίσκους με το συγκρότημά του, τους Mad Scene, και επίσης δύο σόλο άλμπουμ, All of It and Nothing και Finklestein.
Παρά την ερωτική σχέση που είχε μα την Αμερική, δεν επιθυμούσε να γίνει πολίτης των ΗΠΑ. “Έχει ζήσει εκεί αρκετό καιρό, αλλά είναι η δική του ακλόνητη δήλωση κατά μιας γραφειοκρατίας και ενός πολιτικού συστήματος που αντιπαθεί, και μια υπόσχεση να παραμείνει πατριώτης απέναντι στην πατρίδα του”.

Ήταν ένα μείγμα της δεκαετίας του 1960 και ενός είδους Post-Punk γεμάτου δυνατότητες. Είχε έντονα αντικαθεστωτικά αισθήματα και απόψεις που δεν τάσσονταν κατά του Status Quo, αισθήματα και απόψεις που συνήθως ήταν σωστές. Ήταν έξυπνος και φιλικός, με έντονη αίσθηση του χιούμορ και σε εγρήγορση για το παράλογο. Ήταν δύσκολο να κατηγοριοποιηθεί ή να τεθεί σε περιορισμένη κλίμακα. Αυτές είναι οι θέσεις για να βάλεις το βαρετό και το ομοιόμορφο. Μια γεμάτη αυτοπεποίθηση και ζωηρή προσωπικότητα της οποίας η ζωή περιστρεφόταν γύρω από τη μουσική και την τέχνη.
Στις 6 Δεκεμβρίου 2022, η αστυνομία της Νέας Ζηλανδίας ανέφερε ότι ο Hamish Kilgour βρέθηκε νεκρός στο Christchurch. Μπορεί να έφυγε από αυτόν τον κόσμο, αλλά εξακολουθεί να ζει μέσα από τις εικόνες που κοσμούν τα εξώφυλλα των άλμπουμ των The Clean και στους χαρακτηριστικούς ήχους των τυμπάνων του.

Πριν από λίγο καιρό ήρθε το “TivoliRadio” το ΝΕΟ ιντερνετικό (αρχικά) ραδιόφωνο της οικογένειας του Yellow Radio FM 101.7, ένα καθαρά μουσικό ραδιόφωνο, για όλους τους φίλους της καλής ξένης μουσικής!
Ελάτε μαζί μας σ αυτήν την γεμάτη μελωδίες διαδρομή, σε μια περιπέτεια γεμάτη προκλήσεις, εμπνεύσεις, σκέψεις… Το ταξίδι ξεκινάει… ελάτε όλοι συνεπιβάτες…!!! https://tivoliradio.gr/