Γενικά

“Παράσιτα”: Όταν η αξιοπρέπεια συνθλίβεται οι άνθρωποι μοιραία επαναστατούν, ο μεγάλος νικητής των φετινών βραβείων Όσκαρ

Τα “Παράσιτα” του Μπονγκ Τζουν – Χο, είναι ένα συγκλονιστικό φιλμ που αποτυπώνει καρέ καρέ τι συμβαίνει όταν η αξιοπρέπεια συνθλίβεται και οι άνθρωποι μοιραία επαναστατούν. Μία σπουδαία ταινία, που κέρδισε το βραβείο της καλύτερης ταινίας κι όχι μόνο

Μια ταινία η οποία κατορθώνει και συνδυάζει το μαύρο χιούμορ, τη σαρδόνια πολιτική σάτιρα, το θρίλερ, την καίρια κοινωνική κριτική, το οικογενειακό δράμα και την έξυπνη αλληγορία στον ίδιο διαρκώς απρόβλεπτο και ατίθασο συνδυασμό.

Το σχόλιο που κάνουν τα “Παράσιτα” για τη σύγχρονη κοινωνία είναι ιδιαίτερα καυστικό. Σε μια εποχή που η οικονομική πόλωση και η ανισότητα δε δείχνουν να υποχωρούν, πολλοί άνθρωποι νοιώθουν όλο και περισσότερο πιο απελπισμένοι, υπάρχει ο πειρασμός της καταφυγής σε απλές μονοδιάστατες λύσεις.

Τα “Παράσιτα” είναι μια ειλικρινής αλληγορία για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε σ’ έναν κόσμο όπου η συνύπαρξη γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη να επιτευχθεί.

Parasite

Ο Μπονγκ Τζουν Χο αναδείχθηκε στον θριαμβευτή της τελετής απονομής των πιο περίβλεπτων βραβείων της διεθνούς βιομηχανίας του κινηματογράφου: με την ταινία του “Παράσιτα” (Parasite), μαύρη κοινωνική σάτιρα για τις κοινωνικές ανισότητες στη Νότια Κορέα, έγινε ο πρώτος Ασιάτης που κέρδισε το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας, ενώ το έργο του έγινε η πρώτη ξενόγλωσση ταινία στην ιστορία των Όσκαρ που κέρδισε το βραβείο της καλύτερης ταινίας.

Είχε ήδη εξασφαλίσει το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας καθώς επίσης και αυτό του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.

Bong Joon-ho

Ο 50χρονος Μπονγκ κέρδισε βετεράνους, όπως ο Μάρτιν Σκορτσέζε και ο Κουέντιν Ταραντίνο. Παραλαμβάνοντας το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας, αναφέρθηκε τιμητικά και στους δυο τους.

“Όταν πήγαινα σχολείο, μελετούσα τα φιλμ του Μάρτιν Σκορτσέζε. Και μόνο που ήμουν υποψήφιος ήταν τεράστια τιμή. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα κέρδιζα”, είπε καταχειροκροτούμενος, όπως μεταδίδουν ξένα πρακτορεία και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Parasite

“Όταν ακόμα οι περισσότεροι στις ΗΠΑ δεν γνώριζαν καν τις ταινίες μου, ο Κουέντιν πάντα τις έβαζε στους καταλόγους του με τα αγαπημένα του φιλμ”, ο Μπονγκ. “Εδώ είναι. Κουέντιν, σ’ αγαπάω!”

“Θα πίνω μέχρι το πρωί”, είχε πει νωρίτερα, όταν παραλάμβανε το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Ο Μπονγκ συνηθίζει να γυρίζει ταινίες η πλοκή των οποίων τις κάνει κωμωδίες και θρίλερ ταυτόχρονα, όπως για παράδειγμα το φιλμ “Μνήμες εγκλήματος” (Memories of Murder, 2003). Τα “Παράσιτα” είναι μακράν η πιο επιτυχημένη ταινία του μέχρι σήμερα. Εκτός από την πολύ καλή εισπρακτική της πορεία εξασφάλισε και το κορυφαίο βραβείο στις Κάννες.

Parasite

“Ήξερα ότι είχε τη δική του δύναμη, ότι θα πρόσφερε τροφή για σκέψη, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει πως μπορούσε να είναι τόσο επιτυχημένη ταινία στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία, στη Γαλλία”, παραδέχθηκε.

“Πολλοί Αμερικανοί θεατές είπαν ότι τα ‘Παράσιτα’ είναι πολύ απρόβλεπτη ταινία, νομίζω ότι αυτό απόλαυσε το κοινό. Εξερευνά, την ευγένεια προς τα ανθρώπινα όντα, την “ανθρώπινη αξιοπρέπεια”.

“Αν ξεπεράσετε το φράγμα των δύο εκατοστών των υποτίτλων, ανακαλύπτετε καταπληκτικές ταινίες”, είχε σχολιάσει με χιούμορ ο Μπονγκ παραλαμβάνοντας τη Χρυσή Σφαίρα τον περασμένο μήνα.

Ετικέτες

Εύη Αλεξίου

Μουσική για τους αληθινούς εραστές της κι όχι τους... επιβήτορες της

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close