Η μελλοντική «baby» Mercedes-Benz, θα είναι το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της γερμανικής φίρμας, θα στοχεύει ευθέως κατά του Model 3 της Tesla και θα πατά πάνω στη νέα MMA πλατφόρμα του ομίλου.
Η Mercedes-Benz επαναπροσδιορίζει τη γκάμα των μοντέλων της από το 2024 και μετά. Καταργεί αρκετούς τύπους αμαξωμάτων, μειώνει τον αριθμό των οχημάτων της και στοχεύει, μέσω των μελλοντικών προτάσεων της, αποκλειστικά… στο premium κοινό.
Ο ισχυρός άνδρας της Mercedes-Benz, Ola Källenius, έδωσε πρόσφατα όσο πιο εύστοχα μπορούσε το στίγμα αυτών των αλλαγών: «Σύντομα, η φιλοσοφία και ο τρόπος δράσης της εταιρείας μας θα είναι διαφορετικός σε σχέση με το παρελθόν. Θα εστιάσουμε σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων, προσφέροντας στο κοινό τις πιο premium προτάσεις της αγοράς».
Οι αλλαγές αυτές θα ξεκινήσουν από τη βάση της γκάμας των μοντέλων της Mercedes-Benz. Η A-Class αναμένεται να περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και τη θέση της θα πάρει ένα πολυτελές τετράθυρο ηλεκτρικό κουπέ μοντέλο, το οποίο θα είναι το μικρότερο από πλευράς μεγέθους στη γκάμα των Γερμανών αλλά και το πιο προσιτό.
Προσιτό βέβαια τρόπος του λέγειν, γιατί αυτή η συρρίκνωση του «χαρτοφυλακίου» της Mercedes-Benz θα φέρει αύξηση τιμών στα υπόλοιπα καθώς και στα μελλοντικά μοντέλα που θα εμπλουτίσουν τη γκάμα!
Η Mercedes-Benz φαίνεται πως δεν πιστεύει πια στα πολυτελή μικρομεσαία μοντέλα με θερμικούς κινητήρες. Και ειδικά, στις τόσες πολλές παραλλαγές τους. Μάλιστα, προβλέπει ότι η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων θα υποχωρήσει περαιτέρω σε πωλήσεις έως το 2026, «χάνοντας» ένα ποσοστό σε μερίδιο αγοράς που θα υπερβαίνει το 25%!
Η αλήθεια είναι πως οι πωλήσεων έχουν ήδη μειωθεί στην εν λόγω κλάση για τους Γερμανούς, από περίπου 680.000 αυτοκίνητα το 2019 σε 570.000 το 2021. Υπάρχει ωστόσο και η άλλη όψη του νομίσματος. Από το 2019 έως και το 2021 η μέση τιμή πώλησης των μικρομεσαίων αυτοκινήτων της Mercedes-Benz αυξήθηκε κατά περίπου 20%, που σημαίνει ότι οι μειωμένες σε όγκο πωλήσεις δε λειτούργησαν αρνητικά σε ότι αφορά τα κέρδη της φίρμας. Τουναντίον, αυτά αυξήθηκαν!
Η Mercedes-Benz όπως αποδεικνύεται και από το entry level μοντέλο που ετοιμάζει, θα στοχεύσει από δω και στο εξής στις «ποιοτικές» πωλήσεις και όχι απαραίτητα σε μεγάλους όγκους ταξινομήσεων. Η μελλοντική entry level πρόταση που έχει στα σκαριά αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά σε τετράθυρο κουπέ αμάξωμα. Ούτε χάτσμπακ, ούτε σεντάν, ούτε στέισον. Ένα και καλό. Και ακριβό θα πρόσθετα. Αναμένεται στην αγορά το 2026 και θα βάλλει ευθέως κατά του best seller ηλεκτρικού μοντέλου, του Tesla Model 3.
Θα βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα (ΜΜΑ) των Γερμανών, όντας μάλιστα το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Mercedes-Benz που θα εγκαινιάσει αυτή τη νέα εποχή. Γιατί όμως θεωρούν οι άνθρωποι της Mercedes-Benz τόσο σημαντική αυτή την πλατφόρμα; Γιατί όπως υποστηρίζουν είναι σε θέση να εφαρμόσει πολλές τεχνολογικές καινοτομίες από το πρωτότυπο Vision EQXX.
Θυμίζω ότι το Vision EQXX που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες, είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με 1.000 km αυτονομίας, κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0.17) και πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών. H κορυφαία αεροδυναμική απόδοσή του έχει επιτευχθεί χάρη σε αρκετές έξυπνες λύσεις, όπως ο ρυθμιζόμενος σε μήκος διαχύτης, η ρύθμιση της ψύξης της μπαταρίας μόνο όταν αυτό είναι απαραίτητο με τις ειδικές «κουρτίνες», οι τροχοί που κατασκευαστήκαν από την Bridgestone αποκλειστικά για τις ανάγκες του Vision EQXX κ.α.
Πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία θα χτιστεί η μελλοντική «baby» Mercedes-Benz ώστε να προσφέρει μεγάλη εμβέλεια κίνησης με όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας.
Ο επικεφαλής του τεχνολογικού τμήματος της Mercedes-Benz, Markus Schäfer δήλωσε: «Η μπαταρία, ο τρόπος διαχείρισης της ενέργειας και ο κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής του πρωτότυπου EQXX θα περάσουν αυτούσια στα μοντέλα παραγωγής μας».
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, η μελλοντική «baby» Μercedes-Benz, θα εφοδιάζεται με μπαταρίες μικρότερες σε όγκο και βάρος από τις σημερινές, υψηλότερης όμως απόδοσης και αυτονομίας. Η ενεργειακή τους πυκνότητα θα είναι από 800Wh/L, όταν στο Model 3 της Tesla είναι περίπου 680Wh/L.
Η λεπτή μπαταρία στο πάτωμα θα απελευθερώσει έξτρα χώρο τόσο για τους επιβάτες όσο κυρίως για τους σχεδιαστές οι οποίοι θα έχουν σαφώς ευκολότερο έργο στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του μοντέλου.
Η Mercedes-Benz ετοιμάζει επιπλέον και ένα νέο σύστημα πολυμέσων που θα ντεμπουτάρει με το βασικό της μοντέλο. Ένα ψηφιακό κόσμο, απεριόριστων δυνατοτήτων όπως δηλώνουν οι Γερμανοί… Το οποίο σύστημα ετοιμάζουν in-house και όχι σε συνεργασία κάποια tech expert εταιρεία όπως την Google (λογισμικό της οποίας χρησιμοποιεί η Volvo, η Polestar κ.α.), ώστε να μπορούν να έχουν τον πλήρη έλεγχο και την ασφάλεια του ψηφιακού τους κόσμου.
Αυτό που δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα, είναι το πως θα ονομάζεται αυτό το νέο μοντέλο. Η λογική θα έλεγε «EQA» αλλά το συγκεκριμένο όνομα συγκεντρώνει λίγες πιθανότητες από τη στιγμή που η Mercedes-Benz εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να μη συνεχίσει να χρησιμοποιεί την επωνυμία «EQ» στα ηλεκτρικά της μοντέλα ή έστω όχι σε όλα, από το 2026 και μετά, καθώς δε θα υπάρχει λόγος διαφοροποίησης τους από τα υπόλοιπα θερμικά αδερφάκια τους από τη στιγμή που ολόκληρη η γκάμα θα είναι αμιγώς ηλεκτρική!
ΠΗΓΗ: www.drive.gr